Bogdan Ghita Silviu z Rumunska sa pred pár rokmi rozhodol posunúť svoje náradie na obľúbené šprinty na novú úroveň. Octaviu RS II. generácie dovtedy riadne upravoval, no stále to bola výkonná predokolka s viacerými limitmi v oblasti trakcie (napriek použitiu slikov a prípadne aj samosvoru) a tiež v oblasti max. výkonu. Z hľadiska opakovaného použitia nie je veľmi možné dostať z motora 2,0 TFSI zásadne viac než 450 k. No aj takto slušný výkon a značne odľahčené auto vždy celkom rýchlo narazí na limity prenosu hnacej sily na povrch. No Bogdan chcel skokovo viac. Iste, mohol Octaviu predať a kúpiť zadokolku, alebo štvorkolku. Možností je plno! S kamošmi sa však rozhodli postaviť extrémnu Octaviu RS. Nie len s permanentným pohonom oboch náprav, ale so zásadne zvýšeným výkonom. Tento skok umožnila montáž druhého motora nad zadnú nápravu. 

Inak ako rozobrať modré auto do skrutky sa začať ani nedalo. Tak začala stavba asi najextrémnejšej Octavie na šprinty na svete. Vloženie motora medzi zadné kolesá si vyžiadalo mnoho úprav základnej konštrukcie karosérie, náprav, elektroinštalácie a absolútneho vykázania interiériu a prvkov komfortu z auta. Ochranný rám je v aute tohto druhu absolútna samozrejmosť. Jediné čo ostalo ako tak pôvodné sú diely karosérie. 

Výkonové parametre?

Medzi prednými kolesami je pôvodný fabrický 2,0 TFSI upravený na tučných 460 k. Dozadu sa dostal rovnaký motor urobený na 330 k a 440 Nm. To je spolu bez mála 800 koní. Presnejšie bolo, lebo Bogdan spolu s kamošmi na aute zapracovali a dnes má Octavia Bimoto vraj čosi okolo 1000 koní! Každý motor pretláča vzduchom veľké turbo Garett. Vôbec každý motor pracuje nezávisle na druhom. Má vlastné chladenie, vlastné sanie, medzichladič, spojku a prevodovku. Neviem si predstaviť, čo všetko mohlo zmanenať toto auto zladiť tak, aby sa vôbec dalo ovládať. No, keďže Octavia RS Bimoto ledva jazdí zákruty, jazdné vlastnosti asi až tak podstatné nie sú. Pre úspech a slávu je treba udržať auto na letisku :)

Pri pohľade na budíky mi tak napadlo, ktorý údaj na otáčkomeri Bogdan vidí. Z predného, alebo zadného motora? :)

Dynamické parametre?

Bogdan maximálku ešte asi neskúšal, alebo ju teda nezverejnil. Ani tento parameter ho asi netrápi. Čo je preňho podstatné je zrýchlenie. Na stovku sa auto dostane za 2,6 sekundy! To je rovnako ako Veyron. Rovných 9 potrebuje na 190 km/h. Najbližším cieľom Bogdana a jeho partie je pokoriť na 403 metroch 10 sekudnovú hranicu. Aktuálne najlepší čas má 10,64 s cieľovou rýchlosťou 224 km/h. Pravdupovediac, pri tomto výkone a permanentnej 4x4 to zatiaľ nie je top čas. Dá sa však predpokladať, že auto ešte nie je zladené pre maximálne využitie výkonu oboch motorov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Ak vás auto fascinuje, môžete sledovať Bogdana a jeho aktivity na FB:
https://www.facebook.com/skodabimoto