akto situovaná trať je, samozrejme, na slovenské pomery veľmi rýchla, čo znamená, že slabšie autá – pod 250 koní – nemali veľké šance ani na plynulé prejdenie celej trate v drifte. To sa v podstate odrazilo na účasti, keď niekoľko jazdcov so slabšími autami vôbec nedorazilo, a jeden zaregistrovaný jazdec sa po sobotných tréningoch z pretekov dokonca odhlásil.
Okrem známych tvárí sa na štartovej listine objavili dve nové – možnosť zatrénovať si pred finále KOE na rovnakej trati využil maďarský jazdec Adam Kerenyi s veľmi silným prepĺňaným BMW E36 a z Rakúska dorazil Sascha Groells s nádherným Nissanom S13. Trať bola naozaj rýchla a extrémne náročná na auto aj jazdca – nájazdová rýchlosť pred prvou zákrutou sa u najrýchlejších šplhala k číslici 160 km/h. Program sa začal v sobotu voľnými tréningami. Tie sa končili v podstate za úplnej tmy, ktorá už koncom septembra prichádza pomerne skoro.
Nedeľné tréningy sa pretiahli až do popoludnia, čo spôsobilo drobný časový sklz. Každopádne väčšina jazdcov sa s traťou postupne zžila a predvádzali pekné bezchybné drifty. Paradoxne, práve rakúsky jazdec mal s traťou veľké problémy, bola pre neho zrejme prirýchla a svoje účinkovanie ukončil v štrkovej zóne s nepojazdným autom. Napokon nemohol nastúpiť ani na kvalifikáciu, keďže mechanici nestihli včas spojazdniť jeho Nissan. Podľa očakávania, nádherné jazdy v obrovskej rýchlosti, sprevádzané neuveriteľnou dymovou clonou predvádzali obaja ašpiranti na titul KOE 2012 – Roman Kolesár z Košíc aj Adam Kerenyi z Budapešti. Zahanbiť sa však nenechali ani ostatní jazdci a postupne sa rozjazdili k pekným výkonom.
Do kvalifikácie napokon nastúpilo 13 jazdcov. Víťazom sa stal Marko Hučko so skóre 98,33 bodu, za ním skončil Ivan Vlček a na treťom mieste odjazdil kvalifikáciu Marian Nikš, všetci s BMW. Battle začali pomerne neskoro, vďaka čomu sa museli jazdiť súbežne, keďže čas tlačil. Podľa umiestnenia v kvalifikácii boli jazdci zoradení do párov na battle. Marko vďaka víťazstvu v kvalifikácii postúpil kontumačne rovno do druhého kola, v ktorom vyradil Peťa Kurňavu s kompresorovým Nissanom 350Z. Ten ešte v prvom kole porazil začínajúceho Igora Ochotnického s BMW M3 E46. Adam Kerenyi pomerne suverénne vyradil inak skvelo a agresívne jazdiaceho Mariana Janečka.
Prvý battle Maroša Nikša s Romanom Kolesárom skončil nerozhodne a z opakovaného súboja vyšiel víťazne Roman. Ivan Vlček tesne vyradil Tomáša Ježeka a takisto postúpil do finálovej štvorky. Tam sa v prvom battle stal korisťou Romana Kolesára, ktorý mu nedal sebemenšiu šancu a bezchybnou jazdou postúpil do finále. Adam Kerenyi relatívne hladko prešiel cez Maka Hučka, ktorému sa nevyhli technické problémy a tesne pred battle musel meniť polos. Aj vymenená polos ho však zradila po zahrievacej jazde battle s Ivanom Vlčekom, takže Ivan automaticky získal tretie miesto. Zo rovnocenného súboja Kolesár – Kerenyi vyšiel víťazne maďarský jazdec, ktorý vopred avizoval, že v prípade opakovania battle bude musieť vzdať, keďže už nemá ďalšie gumy.
Organizátori veria, že Slovakiaring sa stane domovským prístavom slovenského driftu a že práve tu, v areáli s perfektným zázemím sa bude jazdiť bokom stále častejšie. Posledné preteky KODS 2012 sa konajú na Masarykovom okruhu v Brne druhý októbrový víkend, 13.10.-14.10. 2012, spoločne s pretekmi českého Driftchallenge. Pokiaľ máte čas, nenechajte si to ujsť tento česko-slovenský súboj.
Pre kompletnú fotogalériu s pretekov neváhajte a navštívne www.drifting.sk