Pirelli ukázalo Lotus E22 na 18-palcových pneumatikách a Charles Pic s ním odjazdil 14 kôl. Nové obutie má síce rovnakú šírku, ale väčší priemer a hmotnosť vyššiu až o 4 kg.

Diváci väčšinou prijali zmenu pozitívne. Riaditeľ Pirelli Motorsport Paul Hembery to okomentoval: „Z nášho pohľadu vyzerajú nové pneumatiky na Lotuse výborne a už prichádzajú reakcie z celého sveta. Je to len prototyp, ale ak sa tímy rozhodnú, že chcú pokračovať v tomto smere, môžeme pokračovať vo vývoji a predstaviť produkčnú verziu v pomerne krátkom čase. Už sme počuli veľa názorov a tešíme sa na ďalšie počas budúcich týždňov a mesiacov. Aj keď výkon nebol našou prioritou, nové pneumatiky sa správali presne podľa našich očakávaní, takže sme jasne na začiatku potenciálne veľkej vývojovej krivky s pravidlami rozmerov diskov a pneumatík, ktoré nikto nemenil veľa rokov.“

Pirelli

Chrales Pic na nových 18-palcových pneumatikách odjazdil 14 kôl

Nové 18-palcové obutie so sebou prináša aj výhody. Pirelli hovorí hlavne to tvrdšej bočnici, ktorá pomáha udržať štrukturálnu tuhosť a tiež zjednodušuje zachovanie konštantného tlaku v pneumatikách, pretože pojmú menej vzduchu. V porovnaní so súčasným 13-palcovým obutím pripravili pneumatiky s rovnakou šírkou (245mm vpredu a 325 mm vzadu), ale s priemerom väčším o 30 mm. Nová konfigurácia so sebou prináša aj jedno veľké mínus. Celková hmotnosť kolesa (disk + pneumatika) totiž vzrástla až o 4 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Charles Pic s Lotusom E22 a novými kolesami odjazdil v stredu ráno na okruhu Silverstone 14 kôl. Dosiahol s nimi najrýchlejší čas 1:44,728. Na porovnanie najrýchlejší čas dňa na štandardnom obutí si pripísal Jules Bianchi na Ferrari F14T, presne 1:35,262.

PÁČI SA VÁM FORMULA 1 NA 18-PALCOVÝCH PNEUMATIKÁCH?
  • 18-ky vyzerajú dobre, mali by ich zaviesť čo najskôr ( 35% )

     

  • Nie je to najhoršie, na 18-ky si časom zvyknem ( 15% )

     

  • Nie, so štandardnými 13-kami vyzerá F1 oveľa lepšie ( 50% )

     

Odpovedalo 159 ľudí  

Zdroj: tlačová správa, f1.sk