Pešiu obhliadku trate viacerí slalomári premenili na korčuľovanie na letisku v TN :)
Pred dvoma sezónami využíval seriál prevažne drobné, lacné a málo využívané areály s rôznymi kompromismi v oblasti kvality povrchov, veľkosti depa, ponúkaného zázemia. Dnes má seriál AZ pneu AutoSlalom, aj vďaka výdatnej podpore partnerov a veľkej obľube medzi jazdcami nové možnosti. Staré, krátke a hlavne z viacerých dôvodov už nevyhovujúce trate postupne v kalendári ostatné dve sezóny nahrádzali nové, špičkové areály a rýchlejšie trate. Snáď s výnimkou Slovakia Ringu sa AutoSlalom jazdí na všetkých prvoligových motoršportových arénach západného Slovenska. A jazdci tento posun dokážu oceniť.
Dôkazom sú aj tieto preteky. Napriek tomu, že termín štvrtých pretekov sezóny - AZ pneu AutoSlalomu AUTODOPYT.EU bol známy už od decembra 2009, viacerí organizátori sa rozhodli 08.05. usporiadať ďalšie motoršportové akcie. To v účasti, samozrejme, nepomohlo žiadnym z pretekov. Aj AutoSlalom pocítil asi pätinový pokles účasti. Po totálnej sprche v Piešťanoch organizátori dúfali, že účasť na pretekoch s ideálnym počasím prelomí minuloročný rekord 110 jazdcov. Počet 122 predregistrovaných na www.autoslalom.sk by tomu aj zodpovedal. V sobotu sa na štart skutočne postavilo 101 jazdcov, preteky dokončilo 97. Pre mnohých prekvapujúco vysoké číslo, pre organizátorov drobné sklamanie.
Traťoví komisári si užívajú posledné chvíle pokoja pred rušným dňom plým behania, zapisovania a ostrého únavného sledovania trate...
Tí, ktorí prišli, neľutovali. Čerstvá rýchla trať, hladúčky betónový povrch, ktorý je ku gumám mimoriadne šetrný, skvelé miesto, finančná nenáročnosť a tradične dobrá organizácia – všetko silné stránky seriálu naštrbili len drobné priebežné problémy s časomierou. Tá síce fungovala presne a bez výpadkov, neponúkla však klasické pridané funkcie ako zasielanie sms jazdcom na mobil ani funkčnú tabuľu s časmi pre depo a divákov.
IV. AZ pneu AutoSlalom AUTODOPYT.EU bol okrem štvrtých pretekov seriálu zároveň štvrtým podujatím v rámci MSR. Veľmi prekvapila neúčasť tradičných jazdcov MSR z východu SR a teda len polovičný počet licencovaných jazdcov. Tradične absolútne najrýchlejší slalomár Tonda ČERVENKA z Moravy si na konto okrem víťazstva pripísal aj rekord novej trate – 1:15,722. Na krk mu po celý deň dýchali špičkoví slovenskí jazdci Miki ČAMBAL, Aleš HREHA aj Luboš ČELÍN na prekvapivo vznetovom BMW 330d, ktorí tradičného Tondovho dabléra Jara UŠELU odsunuli v celkovom poradí na 5. miesto. V celkovom poradí stoja za zmienku výkony nových mien v prvej desiatke, konkrétne čerstvého slalomára Jindru CETKOVSKÉHO na ostrej Impreze GT, Martina Pikusa na Civicu Vti, Laca PAKŠIHO na Integre Type-R no hlavne Vila ZMETÁKA, ktorý sa s Fiatom 127 s motorom objemu len 1,3 l dostal do prvej desiatky!
Viacerí jazdci obviňujú za zlú jazdu a penalizácie tieto kočky z AZ pneu :)
V jednotlivých kategóriách patrí za výkony poklona spomínaným aj novým menám, ktoré dokazujú, že seriál AZ pneu AutoSlalom nepatrí len tradičným jazdcom. V S1 sú to Attila POMOZI na Civicu 1,4 a Adam ČANECKÝ na Swifte 1,3, ktorí si vzali 4. a 5. miesto. V S2 to bol spomínaný Martin PIKUS na Civicu Vti a Ján ZBIŇOVSKÝ, ktorý na porobenom Saxe VTS nemá urobených azda ani 30 ostrých km. Prekvapením v triede S3, tradične dominovanej moravskou dvojicou je výkon Laca PAKŠIHO na Integre Type R, ktorý predbehol aj ostrieľaných slalomárov ako Vlado OKÁLI a Miro TICHÝ. Absolútnym prekvapením podujatia však nepochybne zostáva výkon Heňa ŠTUGELA, ktorý v priemere nerobí viac než jedny preteky ročne. V Trenčíne na starom a neslalomovom Mercedese 190E 2,6 skončil v najsilnejšej kategórii S4 na neskutočnom 4. mieste! Svoje časy aj on sám počas dňa považoval za chybné a organizátorov na to upozorňoval. Pri pohľade na to, aké autá nechal za sebou (mx-5 kompresor, Mégane RS dCi, Leon Cupra, Impreza WRX a podobne) je jeho výkon o to neuveriteľnejší. AutoSlalom je naozaj hlavne o schopnostiach vodiča. Auto je druhoradé...
Prekvapením podujatia bol Heňo ŠTUGEL na starom Mercedese 190E 2,6. Úplne nepochopiteľne svoji trojcípu hviezdu doviedol na 4. miesto v kategórii S4! Alebo hviezda doviedla jeho? :)
IV.AZ pneu AutoSlalom AUTODOPYT.EU 2010
08.05.2010 - letisko TRENČÍN
S1 – 1400 cm3
I.miesto št. č. 727 Viliam ZMETAK FIAT 127 2:42.829
II.miesto št. č. 014 Michal SLIVIAK Opel Corsa 1,4 16V 2:46.034
III.miesto št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 2:46.984
S2 – 1600 cm3
I.miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:38.074
II.miesto št. č. 074 Pepa BEDNAŘÍK Citroen Saxo VTS 2:38.284
III.miesto št. č. 095 Martin PIKUS Honda Civic Vti 2:40.979
S3 – 2000 cm3
I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:32.184
II. miesto št. č. 020 Jaroslav UŠELA Peugeot 205 GTI 2:38.170
III. miesto št. č. 990 Laco PAKŠI Honda Integra Type R 2:42.060
S4 + 2000 cm3
I.miesto št. č. 906 Aleš HREHA Honda S2000 AP2 2:33.353
II.miesto št. č. 330 Ľubo ČELÍN BMW 330d E46 2:35.522
III.miesto št. č. 116 Jindra CETKOVSKÝ Subaru Impreza GT 2:40.066
D - dámy
I.miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:46.352
II.miesto št. č. 999 Květa DOLÁKOVÁ Renault Clio RS182 3:00.562
III.miesto št. č. 300 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 3:01.073
Suzuki Cup
I.miesto št. č. 028 Martin ŠRAGA Suzuki Swift Sport 2:47,507
II.miesto št. č. 045 Dušan CHRENKO Suzuki Ignis Sport 2:48,125
III.miesto št. č. 088 Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 2:54,233
Viac o seriáli AZ pneu AutoSlalom – foto, video, pravidlá, zoznam jazdcov i ostatné info hľadajte na www.autoslalom.sk