Na letisku v Trenčíne je miesta na rozdávanie...
Trať
Trenčianske letisko je pre tento šport takmer ideálnou lokalitou, veľmi podobnou letiskám, na akých jazdia najväčší nemeckí špecialisti. Povrch tvorí hladký betón, položený tesne po nežnej revolúcii, dráhy letiska sú široké a celková dĺžka trate dosahuje 1550 náročných metrov, pokrútených medzi 57 bránkami. Najsilnejšie mašiny dosahujú rýchlosti okolo 130 km/h. Žiadne terénne prekážky, nekonečné trávnaté výbehové zóny a k tomu výhľad na panorámu mesta korunovanú majestátnym hradom nad mestom. Čo viac si priať?
Mnohí jazdci na prehliadky dlhých tratí používajú bicykle alebo korčule
Menej, ale rýchlejšie
Preteky IV. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM sa tradične zaobišli bez kolízií, napokon, ide zrejme o subjektívne najbezpečnejší areál v celom seriáli. Priebeh registrácií bol na výbornú, celkovo sa však na štartovú listinu dostalo iba 88 jazdcov, opäť bol štandardný „odpad“ v počte 20 neprítomných jazdcov. Vďaka tomu tréningová i ostré jazdy odsýpali veľmi rýchlo a všetko nasvedčovalo tomu, že po prvýkrát v sezóne 2011 sa stihne odjazdiť aj bonusová, 5. jazda. Nemalú časť jazdeckého poľa zlákal slalom započítavaný do šampionátu zóny strednej Európy, ktorý sa v rovnakom termíne konal v neďalekom Zlíne a niektorí neverníci vraj dokonca šprintovali na pretekoch v zrýchlení na letisku v Senici. Vrásky však organizátorom namiesto jazdcov nečakane narobilo počasie. Krásne slnečné dopoludnie skončilo a s príchodom prvých mrakov. Vzduchom začali lietať blesky a tie si spolu s neúprosne prichádzajúcim lejakom vynútili prerušenie pretekov uprostred druhej ostrej jazdy.
Hlavným partnerom pretekov bol AutoGlym, každé auto dostalo na prednú značku logo od sexi hostesky.
Vynútená pauza
Organizátorom seriálu AZ pneu AutoSlalom neostávalo nič iné, ako stiahnuť z trate komisárov a v suchu áut počkať, kým sa búrka presunie ponad letisko ďalej. Celková dĺžka pauzy napokon dosiahla 80 minút. Ďalším dôležitým faktorom bola radikálna zmena podmienok, keďže po reštarte sa pokračovalo na mokrom povrchu. Ten, pochopiteľne, nahrával najmä silným štvorkolkám. Aby tých zmien nebolo málo, po ustatí dažďa trať rýchlo obschla a tí čo taktizovali s výberom pneu mohli opäť prezúvať.