Maťovo "kolo bohov"

Pretekársky víkend sa v Barcelone začal ako vždy voľnými tréningami. V prvom z nich Maťo zažil výrazné problémy s autom, keď nevládalo tak, ako malo, a na rovinke bol zo všetkých áut najpomalší. Kontrola v depe ukázala problémy s turbom, ktorého výmena to vyriešila a v ďalšom voľnom tréningu Maťo skončil na 6. mieste. Celá sobota bola troška lotéria. Nad okruhom poletovali čierne mraky, z ktorých na kvalifikáciu našťastie nezapršalo.

V tej prvej Maťo hľadal to správne a ideálne kolo, ktoré našiel až v poslednej časti dvadsaťminútovky, ktorú mali k dispozícii. Do druhej „kvaldy“ postúpil zo štvrtého miesta, čo naznačovalo, že sa mu trať v Barcelone páči. Druhá kvalifikácia a 10 minút k dispozícii, počas ktorých má najrýchlejších 12 jazdcov z prvej kvalifikácie v podstate dve šance ukázať, čo v nich je. Podľa toho, koľko komu zostalo pneumatík. Maťo mal už len jednu novú sadu. Zajazdil čas, ktorému nedokázal nik konkurovať. „Ako to povedať. Zajazdil som takmer dokonalé kolo. Toto bola jedna z najlepších kvalifikácií, aké som v živote zajazdil. Pri všetkej skromnosti, každú zákrutu som prešiel ako z učebnice. Čistá nirvána. Kiež by mi to takto vyšlo vždy,“ povedal nadšený Maťo po úspešnej kvalifikácii.

V nabitom štartovom poli je ku kontaktu vždy blízko.

Do prvých pretekov tak štartoval z prvého miesta. Nastavenie jeho Hyundai i30 N TCR bolo o niečo konzervatívnejšie, pretože dážď doslova visel nad okruhom. Nakoniec to boli však suché preteky, kde Maťo nedokázal odolať trom o niečo rýchlejším jazdcom práve vďaka nastaveniu jeho auta a „dokrúžil“ tak na stále výbornom štvrtom mieste a vzal si veľkú porciu bodov, ktorá bude dôležitá v koncoročnom zúčtovaní. Maťo sa tak posunul v priebežnom hodnotení na 5. miesto so stratou 25 bodov na prvé miesto. „Auto sme nastavili tak, že sa malo každú chvíľu rozpršať. Teda vyslovene menej agresívna geometria, nakoľko bola trať pomerne vlhká. Žiaľ, nedokázal som Oriolovi vzdorovať a o druhé miesto som prišiel,“ skonštatoval Maťo po pretekoch. „Vedel som, že Bennanimu odolám. Potom ma však obehol Taofik, ktorý nemal žiadne kilá a šiel fakt dobre. Trocha som s ním pobojoval, ale nemal som žiadnu šancu. Radšej štvrtý, ako v štrku,“ odľahčil Maťo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nedeľný deň bol pre Maťa Homolu ako zo zlého sna. Vďaka obrátenému štartu do druhých víkendových pretekov šiel z 10. miesta, kde sa šlo poriadne telo na telo. „Mal som dobrý štart, naťahoval som sa s Clairetom, no nechával som mu miesto, aby sme ani jeden nedošli o preteky. V ľavej zákrute som čakal, že Lloyd si pôjde svoju stopu a mne nechá miesto, čo podľa pravidiel musí urobiť, no celkom nepochopiteľne to do mňa poslal, s úmyslom ma vytlačiť mimo trate  a trafil ma na predné koleso. Bola to taká rana, že mi až volant vyrazilo z ruky a mal som čo robiť, aby som neskončil v bariérach,“ povedal po pretekoch Maťo. Po tomto kontakte bolo auto výrazne poškodené a Maťo sa snažil ešte udržať na trati, ide o každý bod.

„Hneď v ďalšom kole som dôsledkom Lloydovho manévru dostal defekt – koleso bolo poškodené viac, ako som si myslel. Zašiel som ešte do boxov, aby sme ho vymenili a vrátil som sa na trať,“ uzatvára Maťo. Preteky si ešte odkrúžil, aj keď bolo viac ako nepravdepodobné, že by dokázal do hry ešte nejako zasiahnuť, no šanca na safety car bola. Maťo tak ukázal správneho bojovného ducha, ktorý sa snaží bojovať do posledného dychu. Trest pre Lloyda sa v kontexte zničenia pretekov slovenskému pretekárovi zdá viac ako vágny - 10 s k celkovému času. Maťo sa tak bez bodového zisku v druhých pretekoch prepadol v celkovom hodnotení sezóny na 6. miesto. Na vedúceho pretekára celkového poradia už stráca 50 bodov. Do konca ostávajú štyri preteky a Maťovi musíme silno držať palce, aby dokázal tieto body ešte pozbierať späť.

Zdroj/Foto: Maťo Homola