Je to tak. Ťažko sa to číta, no Audi končí v DTM. V šampionáte tak ostane posledná značka, a to BMW. Už odchod Mercedesu v roku 2018 bola veľká vec, no čiastočne ho dokázal zaplniť príchod Astonu Martin a v niektorých pretekoch dokonca štartovali aj Honda, Lexus a Nissan. Do sezóny 2020 však vstupovali už len dve automobilky, a to Audi a BMW. Ak do DTM nepríde po tomto roku nová automobilka, šampionát sa pokojne môže premenovať na BMW Cup. Otázkou tiež je, či po roku 2020 ešte nejaké DTM bude a odchod Audi ho nadobro nepochová. Ak totiž nebude žiadna konkurencia, je vysoko pravdepodobné, že odíde aj BMW.
„Audi zmenilo DTM a DTM zmenilo Audi. To ukazuje, aká sila spočíva v motoršporte – technologicky a emocionálne.“ Markus Duesmann, predseda predstavenstva Audi AG
Dôvody sú dva
Prečo sa však Audi odchádza z DTM, keď je jeho súčasťou od samotného začiatku? Podľa automobilky sú dôvody dva. Prvým je koronavírus. Vďaka nemu prichádzajú výrobcovia áut o obrovské peniaze a výnimkou nie je ani Audi. Automobilky sa snažia šetriť kde sa dá, a DTM je pre Audi v tejto situácii zbytočný a veľký výdavok. Druhým dôvodom je, že sa chcú sústrediť na takzvaný udržateľný motoršport. Áno, tušíte správne, zase tá elektrika. Prioritou v motoršporte bude pre Audi Formula E. Je vcelku smutné, že automobilka sa rozhodla dať prednosť vysávačom pred šampionátom, ktorý tu je už 36 rokov. Neviem čo na to vy, no podľa mňa ide motoršport „pěkně do kytek“.
Audi bolo pritom v DTM veľmi úspešné. Získalo celkovo 23 majstrovských titulov, vrátane 11 jazdeckých. Z víťazstva sa Audi tešilo 114-krát, pričom na stupni víťazov sme auto so 4 kruhmi v znaku mohli vidieť až 345-krát. Rok 2019 bol v DTM pritom najúspešnejším v histórii značky, kedy prakticky vyhrali všetko, čo sa dalo.
Aj preto je smutné, že sa Audi rozhodlo odísť. Nielen pre DTM, ale pre motoršport na celom svete. Ostáva len dúfať, že to nevytvorí akýsi precedens a automobilky nezačnú hromadne odchádzať z rôznych motoršportových seriálov.
Zdroj: audi-mediacenter.com