Funkčnosť interiéru okruhového špeciálu je fascinujúca. Na jeho tvorbu nebol použitý ani jediný gram materiálu navyše.
Porsche 911 GT3 Cup S ženie 3,6 litrový boxer šesťvalec (pôvodne predstavený v 911 GT3 Cup). Výkon vzrástol o 20 koní na 324 kW (440 k), ktoré dosiahne pri 8000 ot. Maximálny krútiaci moment 430 Nm vrcholí až pri 7250 ot. Maximálne otáčky sú 8400 ot. Vŕtanie a zdvih si aj naďalej zachovávajú úctyhodné hodnoty: 76,4 x 99,98 mm. Nárast výkonu dosiahli vďaka centrálnemu prívodu vzduchu, viacbodovému sekvenčnému vstrekovaniu paliva a riadiacej jednotky motora MS 3.1. Výkon na zadné kolesá prenáša známa šesťstupňová sekvenčná prevodovka a diferenciál s obmedzenou svornosťou 40/60%.
Porsche 911 GT3 Cup S je vylepšenou verziou 911 GT3 Cup. Je širšie, má vyšší výkon, nižšiu hmotnosť a lepšie brzdy.
Výkon 324 kW (440 k) a hmotnosť len 1170 kg. „Esko“ prekonalo Cup vo všetkých dôležitých parametroch
Všimnite si prepínač smeroviek a svetiel. Neviem prečo, mne to pripomína ovládač z Felície.
Šasi 911 GT3 Cup S je vyrobené z galvanizovanej ocele. Cup S oproti štandardnej verzii prešiel aerodynamickými úpravami predného splittera, ktorý poskytuje pre predné kolesá väčší prítlak. Rozšírili aj blatníky, kde sú širšie disky a pneumatiky. Spätné zrkadlá sú z plastu. Vylepšené veľké nastaviteľné zadné krídlo zabezpečuje zvýšený prítlak pre hnanú nápravu. Bezpečnostná 100 litrová benzínová nádrž sa nachádza pod prednou kapotou. Vodič sedí na športovej sedačke z nehorľavého materiálu, do ktorej je prichytený šesťbodovým pásom s možnosťou použitia ochrany krku HANS.
Plne nastaviteľný podvozok dovolí Cup S využívať v širokom spektre podujatí. Porsche má tradične nastaviteľné zadné krídlo a stabilizátory
Zavesenie predných kolies je štandardne typu McPherson. Porsche ťaží z použitia dvojitých pružín a nastaviteľných stabilizátorov. Riadenie je podporené posilňovačom.
Špeciál stojí na 18 palcových zliatinových diskoch BBS. Brzdy pozostávajú zo šesť a štvorpiestových hliníkových strmeňov a brzdových kotúčov s priemerom 380 a 355 mm. Zadné brzdové kotúče v porovnaní s verziou Cup narástli o 5 mm. Samozrejmosťou je použitie športových brzdových doštičiek.
Porsche 911 GT3 Cup je v porovnaní so svojou dvojičkou s označením „S“ ťažšie o 50 kg. Verzia Cup S váži iba 1 170 kg. Po prepočítaní zistíme, že jeden kilowatt musí spravovať len 3,61 kg hmotnosti stroja.
Porsche svojou siluetou jasne napovedá, do ktorého modelovového radu patrí.
Porsche 911 GT3 Cup S
motor: atmosférický šesťvalcový boxer
objem: 3598 cm3
vŕtanie x zdvih: 76,4 x 99.89 mm
výkon: 324 kW (440 k) pri 8000 ot.
krútiaci moment: 430 Nm pri 7250 ot.
litrový výkon: 90 kW/l (122,2 k/l)
pohotovostná hmotnosť: 1 170 kg
výkonová hmotnosť: 3,61 kg/kW
akcelerácia z 0 na 100 km/h: neudávané
max. rýchlosť: neudávané
kombinovaná spotreba: neudávané
Porsche 911 GT3 Cup S
Pozrite si aj predošlé časti seriálu Porsche 911 GT3 encyklopédia:
http://www.topspeed.sk/porsche-911-gt3-encyklopedia-1-cast.html
http://www.topspeed.sk/porsche-911-gt3-encyklopedia-2-cast-model-rs.html
http://www.topspeed.sk/porsche-911-gt3-encyklopedia-3-cast-model-rs-40.html
http://www.topspeed.sk/porsche-911-gt3-encyklopedia-4-cast-model-rsr.html
http://www.topspeed.sk/porsche-911-gt3-encyklopedia-5cast-model-cup.html