Porsche 917, ročník 1971
Porsche 918 RSR dostalo do vienka hybridnú technológiu, ktorá je podľa tejto automobilky jasná cesta do budúcnosti. Motor 6.2 V8 dosahuje maximálny výkon 563 k (414 kW) pri krásnych 10,300 o/min. Navyše, dva elektromotory na predných kolesách majú spoločný výkon 150 kW, teda 204 k (každé po 75 kW, 102 k). Takže podčiarknuté a zrátané, výkon celej sústavy je úžasných 767 k (564 kW). O dosahovanom krútiacom momente Porsche mlčí.
A ako funguje samotný hybridný systém? Jednoducho :) Počas brzdenia nastupujú na scénu elektromotory v predných kolesách. Tie sa začnú správať ako jeden veľký generátor energie, ktorá sa následne dočasne "uloží" do zotrvačníku na mieste spolujazdca. Pri plnom nabití systému je pilot schopný spätne čerpať túto energiu až (alebo iba?) 8 sekúnd. To v drvivej väčšine prípadov stačí na úspešný predbiehací manéver.
Tak čo vravíte na jednu z možných verzií pretekárskej budúcnosti?