Ako si mnohí z vás pamätáte, pred niekoľkými rokmi v triede LMP1 bojovalo o víťazstvo Audi, Porsche a Toyota. Potom však prišla veľká rana. V roku 2016 ohlásilo Audi svoj koniec a presun do elektrického motoršportu. Čo bolo však ešte horšie, o rok neskôr sa k nim pridalo aj Porsche. Do veľkej miery za ich odchod mohli aj obrovské náklady, ktoré si vývoj áut LMP1 vyžadoval.
Vrcholová kategória seriálu WEC však zažíva vzkriesenie. V septembri oznámila príchod automobilka Alpine, ktorá nastúpi už v roku 2021, pričom pár dní na to potvrdil od roku 2022 svoj príchod aj Peugeot. Začiatkom decembra sa však prekvapivo pridalo aj Audi, ktoré sa rozhodlo ukončiť svoje pôsobenie vo Formule E a vrátiť sa do WEC. No a pred pár dňami doplnilo zoznam Porsche, ktoré sa vráti na miesto činu v roku 2023.
Kategória LMP1 však končí. Premenuje sa na LMH (Le Mans Hypercar) a v roku 2023 príde aj nová kategória LMDh, do ktorej mieri práve Audi s Porsche. Autá tejto novovzniknutej kategórie sa budú môcť účastniť šampionátu WEC a americkej série IMSA, zatiaľ čo LMH budú môcť pretekať len v Európe. LMDh však vzniklo z prostého dôvodu. Znížiť náklady oproti šialene drahým LMP1 a prilákať tak automobilky, čo sa zatiaľ darí. Podvozok bude postavený podľa áut LMP2, pričom hybridná jednotka bude pre všetky autá rovnaká. Automobilky tak bude odlišovať hlavne spaľovací motor, karoséria a aerodynamické prvky, ktoré však budú pravidlami výrazne obmedzené a značky nebudú mať takú voľnosť ako v LMH.
Vracia sa zlatá éra?
Keďže LMDh vstúpi do sveta motoršportu až v roku 2023 je veľmi pravdepodobné, že sa ešte pridajú aj ďalšie značky. Zároveň sú technické regulácie LMDh napísané tak, aby mohli konkurovať aj LMH, čo by znamenalo, že o prvenstvo by mohlo bojovať minimálne 5 automobiliek. Neviem ako vy, no ja sa neviem dočkať!
Zdroj: evo.co.uk