Česko-Slovenský ultraľahký okruhový špeciál váži bez náplní len 592 kg. Monokok R1 je vyrobený z uhlíkových vlákien spevnený voštinovou štruktúrou a hliníkovými výstužami. V Británii úspešne a s veľkou rezervou absolvoval bariérové skúšky podľa štandardov FIA pre triedu CN. Medzi ultralightami tak ponúka Praga R1 pre pilota nadštandardnú mieru pasívnej bezpečnosti.
Praga R1 je výnimočná nie len vábivým dizajnom, ale aj svojou aerodynamickou efektivitou a účinnosťou. Pri rýchlosti okolo 240 km/h aerodynamický prítlak zdvojnásobí hmotnosť tohto útleho a ľahkého auta. Práve vďaka tomu dokáže R1 jazdiť v zákrutách mimoriadne rýchlo a efektívne. Vďaka tomu už základný model s dvojlitrovým atmosférickým motorom s výkonom 210 k a 220 Nm dosiahne na okruhoch skvelé časy, porovnateľné s podstatne výkonnejšími pretekárskymi autami. Na okruhu SlovakiaRing, napríklad, Praga R1 zajazdí pod 2:07 min. To sa dá porovnávať s najlepšími výkonmi špeciálov kategórie FIA GT3. Na rozdiel od nich však toto nové pretekárske náradie stojí menej ako tretinu a má viac než trojnásobnú životnosť hnacieho agregátu. Praga R1 prináša do profesionálneho i hobby motoršportu novú filozofiu. Ľahkosť a aerodynamickú účinnosť kombinuje s cenovou dostupnosťou, veľkou trvácnosťou a spoľahlivosťou. Jazda na nej je pre skúsených pilotov skutočná radosť, aerodynamická účinnosť milé prekvapenie.