Rally Dakar je dnes právom považovaná za najťažšiu vytrvalostnú súťaž sveta. Sily si v nej merajú motorkári, kamionisti, aj piloti špeciálne upravených osobných a úžitkových áut. Nejde len o to, kto bude najrýchlejší, ide aj o imidž značiek, ktoré sa tejto rely zúčastnia. Po rokoch tvrdej práce sa na Dakare so svojím továrenským tímom objaví aj Dacia. Završuje tak energiu venovanú budovaniu mena kedysi takmer neznámej značky a zároveň dokazuje, že jej produkty už dávno nie sú len synonymom lacného auta.
Pod patronátom Prodrivu
Materský Renault si evidentne uvedomuje, aký poklad v Dacii má. Jej Sandero je najpredávanejším autom Európy, všetky modely zarábajú viac než mnohé konkurenčné a prestížnejšie značky a preto prichádza čas na ďalší posun smerom vpred. Tentoraz vyšle Dacia svoj továrenský špeciál na legendárny Dakar. Špecifikáciu a technické parametre súťažného auta pripravovaného v spolupráci so spoločnosťou Prodrive automobilka zatiaľ tají, prezradila len to, že za jej volant usadne Sébastien Loeb (navigátorku mu bude robiť Cristina Gutiérrez Herrero) a jej benzínový motor bude spaľovať syntetické palivo od spoločnosti Aramco. Prvé testovanie „ostrej“ púštnej Dacie začne v roku 2024, oficiálny plnohodnotný štart na Dakare je naplánovaný na rok 2025.
Nie že by bola Dacia na podobnej rely prvýkrát, tentoraz to však myslia na svetovej úrovni, pod hlavičkou automobilky a do púšte vyrazia s patričným "náradím". Na fotografii továrenská Dacia na Acropolis Rally 1985.
zdroj: Dacia