Negatívom podujatia bola nízka účasť a takmer polovičný úbytok prihlásených jazdcov, čo pravdepodobne spôsobilo preloženie pretekov na veľmi netradičný (no jediný možný) pracovný deň, na pondelok. Kvalita zúčastnených bola mimoriadne vysoká a zažili sme aj Slovenskú premiéru Mercedesu SLS AMG GT3 Rudolfa Machánka. Mimoriadne výkony predviedol Tomáš Liedl na Audi TT-R DTM V8, ktorý zaznamenal najrýchlejší čas na kolo v kvalifikácii aj v pretekoch. Zaujímavou bola určite aj účasť mediálne známeho stroja Praga R1 s pilotom Danny Van Dongenom.

 

Po zoznamovacích jazdách sa ostré jazdenie začalo kvalifikáciou. V triede 2 do 2000 cm3 si prvú historickú poleposition vybojoval časom 2:24,368 Peter Ambrúz na vozidle Vauxhal Vectra ST. Na druhom mieste s tesným odstupom na lídra skončil Peter Schober na BMW E46 s časom 2.24.823 a tretie miesto si vybojoval Alexander Šuhajda a jeho Renault Clio s časom 2:31.305.

V prvých pretekoch na 20 min s letmým štartom však P. Ambrúz v 5 kole prebrzdil a z výbehovej zóny sa vlastnými silami nevedel dostať. Výhru tak prevzal P. Schober, druhý skončil A. Šuhajda a tretí na Seate Leon skončil Martin Krška. Poruchy pokazili preteky Mariánovi Pilárikovi so Škodou Octavia a rovnako neslávne skončil aj Ondrej Fekete a Seat Leon. V druhých pretekoch si Peter Ambrúz už svoju pozíciu ustrážil a vyhral pred Petrom Schoberom s tesným náskokom 2.078 . Tretie miesto vybojoval Alexander Šuhajda.

 

Kvalifikácia triedy 3 skončila dominanciou teamu Jiřího Procházku s BMW Z4 GTR s časom 2:17.474. Druhé meisto si vyjazdil Martin Juhász na BMW M3 a tretí skončil Gustáv Budínsky na Renaulte Megane R26.R. Prvé preteky však vyhral Martin Juhász pred Sergejom Skarpíškom s Oplom Astra GSI turbo a tretie miesto si zaslúžil Gusto Budinský. Marián Polónyi, Jiří Procházka a Majo Janeček preteky pre rôzne dôvody nedokončili. Aj druhý pohár za prvé miesto si zobral M. Juhász. Druhý Marián Polónyi na BMW 130i porazil tretieho G. Budinského len o 0.447 sec.

Najsilnejšiu triedu 4 ovládol Tomáš Liedl už od kvalifikácie. Jeho Audi TT-R DTM V8 trónilo po kvalifikácii na prvom mieste s časom 2:06.716. Druhý Rudolf Machánek na Porsche 911 GT3 RS zastavil stopky na čase 2:11.947 a tretí bol Jirí Procházka s BMW M3 GTS 4400 s časom 2:20.885. V prvých pretekoch si borci zachovali rovnaké miesta ako v kvalifikácii. Za zmienku stojí čas 2:05.317 Tomáša Liedla, ktorý v pretekoch prekonal aj svoj kvalifikačný výkon.

Druhé preteky okorenilo niekoľko zaujímavých faktov. Na štart sa Rudolf Machánek postavil na novučičkom Mercedese SLS AMG GT3 a postupne sa prepracoval na tretie miesto. Po prvých nevydarených pretekoch predviedol Danny Van Dongen na Prage R1 stíhaciu jazdu. Postupne sťahoval náskok a za prvým Tomášom Liedlom skončil len o 0.852sec.

Druhé kolo pretekov Slovenského Okruhového Pohára sa uskutočnia už 3. Mája 2013 (piatok) v Brne na miestnom autodrome. Masarykov okruh jazdcom ponúkne 5403 metrov kvalitného asfaltu pre ďalšie boje v jednotlivých triedach. Tešíme sa na Vašu účasť.