Ešte v decembri Luca di Montezemolo povedal o programe športových áut: „Pracujeme na nejakej technologickej inovácii, ktorú práve testujeme, takže toto je prvý krát, kedy teoreticky by tu mohla byť možnosť premýšľať o Le Mans. Je to niekoľko týždňov, čo som začal rozmýšľať o tejto možnosti, ak pravidlá pôjdu správnym smerom, čo očakávam, možno skôr či neskôr Le Mans s Ferrari vyhráme.“ Jednou z možností je návrat do Le Mans, čo naznačil a Luca di Montezemolo. Ferrari zvažuje štart v kategórii LMP1 a za volant by mohlo posadiť Alonsa a Rossiho. Podľa nových pravidiel musia byť prototypy uzavreté a továrenské tímy musia nasadiť hybridnú pohonnú jednotku. LaFerrari toto spĺňa, a preto je pre fabriku ideálny testovací stroj, kým nemajú vyvinutý špeciál kategórie LMP1.
Ferrari jazdilo v Mugelle pretekárskym špeciálom, ktorý vychádza z LaFerrari. Nikto nevie, čo testovali, môžeme len špekulovať, prečo boli s autom znova na trati. Skúšali technológie pre Le Mans, pripravovali okruhovú verziu LaFerrari alebo pracovali na motore pre F1?
Svedkovia hovoria, že testované auto bolo širšie ako produkčné LaFerrari, malo prepracovanú aerodynamiku a znelo ako turbo motorom poháňaný pretekársky stroj. Tieto informácie môžu naznačovať, že Ferrari testovalo pretekársku verziu LaFerrari. Oproti minulému testu pridali veľké zadné krídlo. Ak porovnáme zadnú časť s produkčnou verziou, tak vidíme, že inžinieri zmenili tvar difúzora, pridali výduchy chladičov tak, aby prúd vzduchu nasmerovali pod krídlo, v čom vidím snahu o zvýšenie prítlaku. Na streche nechali airbox, ako pri minulom teste. No za airbox po oboch stranách umiestnili ďalšie nasávače, ktorými chladia buď hybridný systém, alebo motorový či prevodový olej. Prítomnosť hybridnej jednotky potvrdzujú nálepky pred zadnými kolesami. Prednú časť úplne zmenili, pridali masívny splitter, canardy pred predné kolesa a výrazne upravili predný nárazník a kapotu.
Vynára sa aj možnosť, že by automobilka testovala nové auto z programu XX. Lenže na žiadny z týchto strojov Ferrari nedalo veľké prítlačné krídlo a taký veľký splitter. Tu vidím ako viac pravdepodobné, že skúšali pretekársky špeciál ako LaFerrariXX. Ak uvažujú o športovom aute, tak môžu zopakovať cestu, ktorú nám ukázalo Enzo. Do žiadnej kategórie by fabrika LaFerrari nenasadila, ale vytvorili by nasledovníka Maserati MC12, s ktorého okruhovou verziou by pretekali.
Ešte jedna vec mi chodí po rozume. Ak sa pozrieme na auto zozadu, tak v strede, medzi svetlami zbadáme niečo, čo veľmi pripomína vyústenie výfuku vyžadované novými pravidlami F1. Aj masívne výduchy chladičov môžu naznačovať prítomnosť motora F1, pretože viacerí odborníci sa zhodli, že nové 1,6 l V6 turbo motory sú náročnejšie na chladenie ako staré atmosférické V8. Svedkovia tiež tvrdili, že počuli pri testovaní zvuk turbo motora. Je teda možné, že Ferrari, okrem iných vecí, skúša aj nový motor pre budúcu sezónu F1.
Zdroj: autocar.co.uk