Fiat Panda nie je len novodobá generácia, ktorú začali vyrábať v roku 2003. Pôvodná verzia prišla na trh v roku 1980 a vydržala vo výrobe až do r2003. Bola predstavovaná ako jednoduché a lacno opraviteľné mestské vozítko, ktoré sa však s pohonom 4x4 nemalo zľaknúť ani ľahšieho terénu.
Na tohtoročných 9. pretekoch sa zúčastnilo 190 teamov z Madridu a 110 z Almérie.
A práve do takéhoto prostredia ho jazdci počas pretekov Panda Raid privedú. Na podujatí sa zúčastňujú práve prvé generácie Pánd, s pohonom všetkých, predstavte si, ale aj len dvoch kolies. Verzie 4x4 prvýkrát predstavili 3 roky po premiére pôvodnej Pandy.
Preteky na starom Fiate Panda? Do severnej Afriky? Žiaden problém pre Panda Raid.
Pohonnou jednotkou bol litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 36 kW (48 k). Bolo to tiež prvé malé vozidlo s pohonom všetkých kolies, ktoré sa predávalo vo veľkých sériách. Pohon zadnej nápravy sa pripájal manuálne. Prvý rýchlostný stupeň bol určený do terénu, na ceste sa vodič rozbiehal na dvojke a posledná päťka bola totožná so štvorkou v bežnej Pande.
Počas podujatia nie je núdza o pekné scenérie.
Na tohtoročných pretekoch sa zúčastnilo 190 teamov z Madridu a 110 z Almérie. Celé podujatie bolo rozdelené do 7 sekcií, každá mala cieľ v inom mieste. Od 4. do 10. marca sa museli jazdci popasovať s pieskom, blatom a inými nástrahami terénu. Najťažšia etapa bola v piaty deň, medzi mestami Merzouga a Tafroute. Počas jázd vodiči prešli prevýšením až 2 260 metrov nad morom.
Víťazom v kategórii vozidiel 4x2 sa stal Jesus Miguel Varela Gonzales a Alejandro Fraga Paradela. V kategórii štvorkoliek zvíťazil Rodrigo Viejo Viejo a Fernando Carlos López Ramos. Víťazmi študentskej kategórie boli Francisco José Benítez Martín a Franciso Javier Morales Liňán. Tieto preteky dokázali mohutnosť techniky, ktorá aj po toľkých rokoch môže byť stále prevádzkyschopná, a nielen to. Česť všetkým, ktorí sa do podobnej akcie zapojili.