Bennani pod tlakom Monteira a Huffa
WTCC na Slovakia Ringu zaznamenalo niekoľko prvenstiev, prvé na tisícinu sekundy rovnaké časy v MAC3 alebo prvé víťazstvo José Maríu López na Slovensku.
MAC3
Slovakia Ring sa zapíše do histórie WTCC ako prvá trať, kde sa jazdcom počas MAC3 (Manufacturer Against the Clock) podarilo zajazdiť identický čas. Automobilka nasadí troch jazdcov a tí musia zajazdiť čo najrýchlejšie dve spoločné kolá s pevným štartom, pričom do výsledku sa počíta čas, kedy prejde cieľom posledné, tretie auto. Ako prví nastúpili jazdci Lady, Tarquini, Valente a Catsburg. Prvým dvom sa pevný štart podaril, no Catsburgovi to zdochlo. Vyrazil so značnou stratou, ktorú sa snažil počas dvoch kôl dohnať. Lenže sa snažil až priveľmi a jeho agresívna jazda mu privodila defekt, čo Ladu vyradilo z boja o body. Nasledoval boj medzi Citroënom a Hondou. López, Müller a Bennani rozbehli dve kolá pre Citroën. V rýchlom tempe stanovili čas, ktorý mali jazdci Hondy poraziť, 4:17,233. Trio Michelisz, Monteiro a Huff mali pred sebou neľahkú úlohu. Štart sa im podaril a po strhujúcich dvoch kolách prešli cieľom. To, čo videli časomerači, bolo prekvapením pre všetkých, obidva tímy dosiahli na tisícinu rovnaký čas. Honda i Citroën zvládli dve kolá za 4:17,233! Organizátorom nezostávalo nič iné ako vyhlásiť dvoch víťazov MAC3, teda obidve automobilky si pripísali po 10 bodov.
Nechýbal ani Tom Coronel
Otváracie preteky
Do otváracích pretekov štartoval z pole position Hugo Valente na Lade Vesta. Hoci sa snažil brániť pred Huffom, skončilo to kontaktom a Valente sa prepadol poradím. Do vedenia sa dostal Mehdi Bennani prenasledovaný Hondami Monteira a Huffa. Odolával dlho, no s 80 kg balastu to nemal jednoduché a pod tlakom zničil pneumatiky rýchlejšie ako by chcel. V deviatom kole na neho našiel recept Monteiro, ktorý sa dostal do vedenia v ôsmej zákrute a začal si budovať náskok. Huff tlačil ďalej, ale Bennani si už dal pozor a preteky dokončil na druhom mieste. Cieľom prešiel prvý Monteiro, druhý Bennani a tretí Huff. Preteky boli dramatické hlavne pre tím Zengő Motorsport, ich pretekár Ferenc Ficza skončil so svojou Hondou Civic v plameňoch, našťastie sa mu nič nestalo.
Catsburg a López v boji o prvé miesto
Hlavné preteky
Pole position pre hlavné preteky vybojoval Yvan Müller na Citroëne C-Elysee. Štart mu nevyšiel podľa predstáv, dostal sa pred neho López. Aby toho nebolo málo, tak aj Catsburg. López si začal budovať náskok, no problém s autom mu znemožnil unikať ďalej. Catsburg sa neho dotiahol a v prvej zákrute štvrtého kola sa dostal do vedenia a mal našliapnuté na prvé víťazstvo pre Ladu vo WTCC. V predposlednom kole však zaútočil López a v poslednej išli vedľa seba, no López bol o chlp rýchlejší. Catsburg sa prepadol ešte aj za Monteira, dotieral na neho aj Michelisz. Lenže Michelisz doplatil na kontakt s Huffom, s defektom neudržal ani štvrté miesto, ktoré nakoniec získal Björk na Volve S60. Bol to najlepší výsledok švédskej automobilky v tejto sezóne. Preteky vyhral López, bolo to jeho prvé víťazstvo na Slovakia Ringu, druhý skončil Monteiro a tretí Catsburg.
Tí najlepší z hlavných pretekov WTCC na Slovakia Ringu
Foto: DJ Forky - Ján Paprskár