Tento konkrétny kus sa zúčastnil dvoch šampionátov a rovnako dobre poslúžil ako nosný element a hračka vývojárov TRD pre odladenie komponentov určených do nasledovníkov série GT500. Pod odnímateľnou karbónovou kapotou sa nenachádza konvenčný radový 6 valec 2JZ, ale 4- valcový motor osádzaný do Celicy GT-4 s označením 3S-GTE. Najzávažnejším dôvodom pre výmenu motora bola úspora hmotnosti, no najmä priestoru, teda možnosť posunutia hmoty bližšie k ťažisku auta a teda aj lepšiemu finálemu rozloženiu hmotnosti. Letmý pohľad prezrádza ďalšiu špecialitku. Kompletne prekopaný podvozok a celkom nové zavesenie zadných kolies. Dôvod? Primárne zníženie ťažiska tak nízko, ako to len šlo.
Ako môžete vidieť na fotkách, každý komponent na závoďáku ma priradené vlastné číslo. V prípade poruchy motora bolo hneď zrejmé, ktoré komponenty v ňom použili a išli tak povediac na hotové. Za magnéziovými diskami RAYS 19x13 palcov sa ukrývajú obrovské brzdy AP Racing chladené kvapalinou.
Zadné veko kufra je vyrobené z kompozitu a lexanu, krídlo je upevnené priamo na šasi. Ochranná klietka prepletená so zadným unikátnym zavesením kolies oddeľuje kabínu od zvyšku auta. Je to tak spravené najmä kvôli bezpečnosti, kde je hraničný priestor pokrytý nehorľavým materiálom. Impozantne pôsobia aj tankovacie hrdlá, ktoré ústia v zadnej časti auta medzi svetlami.
Interiér je, ako sa na závoďák patrí, pekne klaustrofobický, osadený dvoma škrupinami, pásmi,data loggerom a pre mňa fascinujúcim ovláčasom brzdného účinku od Tiltona. Všetky podstatné nastavenia auta zvládnete ovládať jednou rukou, čo je faktická pecka!
Zadné partie odhaľujú masívny difúzor. Závoďaky série GT500 totiž produkujú najväčší prítlak vďaka optimalizovanej aerodynamike podvozka a už spomenutého difúzora.
zdroj: www.autosalon.com.au a speedhunters.com