Úspešné preteky Slovenského Okruhového Pohára, ktorých sa zúčastňuje viacero motokáristov, boli dôvodom preloženia termínu júlových pretekov série KartCup o týždeň a trochu netradične na stredu večer. Od vzniku série v roku 2012 vlastne nebola jediná sezóna, v ktorej by si okolnosti nevynútili preloženie termínu. A tiež nebola žiadna, v ktorej by sa aspoň jedny preteky nekonali výnimočne v stredu. Preto dnes už o výnimočnom opatrení vlastne nemožno hovoriť.
Tento štvrtok 18. 08. je na programe ďalšie kolo tímových pretekov. A tentokrát na úplne novej trati. Je kratšia, o čosi zložitejšia a časy na nej sú v priemere o 5 sekúnd kratšie. Kto si to príde na VII. KartCup rozdať? Registrácia tímov je na www.kartcup.sk
Letná sezóna a jej radosti pre jazdcov a strasti pre organizátorov naplno pokračuje. Do júlových pretekov bolo pôvodne nahlásených 9 tímov, čo predstavuje tohtoročný priemer. Na registráciu sa však dostavilo a rozpravu jazdcov absolvovalo len 7 z nich. Dva tímy aj napriek snahe totiž nedokázali zabezpečiť svoju účasť minimálne vo dvojici. Preteky preto organizátor aj s miernym oneskorením začal pre 7 tímov.
Krátku kvalifikáciu v protismere vyhral tím Go Baby Go s extrémne tesným rozdielom len 0,046 tisícin sekundy pred tímom Axel Racing. Ešte tesnejší rozdiel však mal tím RivalCar, ktorý skončil na treťom mieste na štarte pretekov s rozdielom len 0,033 sekundy!
Preteky v protismere klasického použitia trate začali incidentom v prvej zákrute. Nevynútil si síce reštart, ale traťový komisár si poznačil napomenutie pre jazdca z tímu Kart1 Aréna, ktorý pre horšiu motokáru v kvalifikácii štartoval z posledného miesta. Manévrom v prvej zákrute sa dostal o tri pozície vpred. Následných zhruba 13 minút situáciu na špici, aj na chvoste pozorne sledovali. Po necelej štvrťhodine prišiel od šéfa trate pokyn na prepustenie miesta evidentne rýchlejšej jazdkyni z nového tímu. Jazdec však trojnásobný pokyn na prepustenie miesta ignoroval a tak nasledovala modrá vlajka. V pravidlách stojí, že ak jazdec ignoruje modrú vlajku viac ako dve kolá, dostane penalizáciu. A to sa tu, žiaľ, stalo. Urazený jazdec sa preto za svoj tím rozhodol preteky ukončiť okamžite. Do cieľa preto v prvej jazde prišlo len 6 tímov a všeobecne nálada na pretekoch bola jedna z najhorších v histórii seriálu. V cieli nakoniec po kontroverznom predbiehacom manévri v poslednej fáze pretekov skončili na prvom mieste chalani z tímu Axel Racing pred Go Baby Go a Rival Car. Všeobecne sa však dá povedať, že kombinácia skvelej motokáry a ozaj vytrénovaného jazdca v podobe Jana Strešňáka priniesla v backrace neporaziteľnú kombináciu. Jano si v tejto jazde šiel svoje a riadne si tu užíval.
Druhú kvalifikáciu v smere vyhral tím RivalCar. Opäť so šialene tesným rozdielom len 0,017 sekundy pred Go Baby Go a HighOctane, ktorý mal čas 45:076. Do pretekov teda nastúpilo len 6 tímov a akcia v smere sa mohla začať. Úspešnému tímu Axel Racing, ktorý v týchto pretekoch tvoril s Janom aj Andrej Haluška, sa v druhej jazde nedarilo až tak dobre. Na vine bola technicky trochu slabšia motokára. Začalo to už kvalifikáciou, ktorú zvládli len na 4. mieste. A rovnako dojazdili aj do cieľa. Nepomohla im ani penalizácia Stop and Go za skrátený čas striedania v depe. Aj keď to bolo len o 1 sekundu, pokuta zastavenia v boxoch tím stála cenných 8 sekúnd. A to je pre špičku štartovného poľa naozaj dosť. Vlastne všetky tímy prišli do konca druhej hodinovky v rovnakom poradí ako ju začali. Na trati exceloval hlavne Andreas Novák, ktorý doviedol tím k šachovnicovej vlajke na čele. Výsledné poradie tímov VI. KartCupu teda bolo nasledovné:
VI. KartCup 2016
I. miesto - RivalCar
II. miesto - Go Baby Go
III. miesto - Axel Racing
IV. miesto - High Octane
V. miesto - Sisu team
VI. miesto - Sme sa nerozhodli
Fotogalériu a výsledky z pretekov nájdete na www.kartcup.sk