Pri stavbe Renaultu R.S. 01 použila Dallara karbónový monokok s crash boxami vpredu aj vzadu podľa pravidiel FIA LMP1. Dosiahli tým hmotnosť nižšiu ako 1100 kg.

Základ auta tvorí karbónový monokok, ktorý si zobrala na starosť Dallara. A že k dielu pristúpili ako sa patrí! Renault R.S. 01 spĺňa všetky bezpečnostné kritériá FIA LMP1 pre prototypy s uzavretým kokpitom. Dallara tak ako pri autách LMP1 použila vpredu a vzadu karbónové crash boxy, ktoré chránia pri náraze spredu a zozadu. Vďaka tomu váži celý stroj menej ako 1100 kg.

Renault R.S.01

Renault hovorí, že R.S 01 je výkonnostne medzi GT3 a DTM

V dnešnej dobe hrá dôležitú úlohu aerodynamika. Inžinieri sa s ňou pohrali aj pri R.S. 01. Vpredu rozdelia vzduch splitterom. Spodnú časť prúdu smerujú rovnou podlahou k difúzoru. Časť vrchného prúdu prechádza dvoma chladičmi a vychádza otvormi v kapote. Ďalšia časť obteká auto. Aby znížili odpor vzduchu pri obtekaní predných kolies, pridali na každú stranu dva kanardy, ktoré fungujú ako generátory vírenia. „Špinavý vzduch“, ktorý vzniká za prednými kolesami zbierajú a posielajú dozadu k medzichladičom stlačeného vzduchu. Za zadnú kapotu, ktorú navrhli v podobnom tvare ako má profil krídla, umiestnili veľké krídlo. Inžinieri týmito riešeniami dosiahli hodnotu prítlaku 1700 kg pri rýchlosti 300 km/h, čo je ekvivalent Formuly Renault 3,5!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Inžinieri prepracovali aerodynamiku do takej mieri, že Renault R.S. 01 produkuje pri rýchlosti 300 km/h prítlak 1700 kg, čo je ekvivalent Formuly Renault 3,5!

Do stredu Renaultu R.S. 01 konštruktéri umiestnili 3,8 litrový V6 prepĺňaný dvoma turbami. Použili to najlepšie čo v koncerne majú, motor pochádza z Nissanu GT-R. Ale nie je to ten istý agregát. Nismo mu doprialo niekoľko vylepšení, ako napríklad nové mazanie so suchou skriňou. V6-ka produkuje viac ako 500 koní a vyše 600 Nm. Na porovnanie motor v  Nissane GT-R Nismo má 600 koní a 652 Nm. Pozdĺžne namontovanú pohonnú jednotku spojili so 7-stupňovou sekvenčnou prevodovkou Sadev, ktorú pilot ovláda pádlami pod volantom. Samozrejmosťou je samosvorný diferenciál a zadný pohon. Zatiaľ nevieme ako rýchlo R.S. 01 dosiahne stovku, ale fabrika hovorí, že je ho topspeed je viac ako 300 km/h.

Renault R.S.01

Na predstavení Renaultu R.S. 01 v Moskve bol aj Alain Prost

Renault Sport použil vpredu aj vzadu zavesenie typu dvojitý lichobežník s 2-cestne nastaviteľnými tlmičmi Öhlins. Špeciál jazdí na 18-palcových diskoch Braid a pretekárskych pneumatikách Michelin. O zastavenie auta sa starajú 380 mm karbónové kotúče, do ktorých hryzú 6-piestikové brzdové strmene.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Renault hovorí, že nový špeciál by sa mal z hľadiska výkonnosti pohybovať niekde medzi autami GT3 a DTM. Nasadia ho v šampionáte Renault Sport Trophy, v rámci Svetovej Série Renaultu. Predstavitelia automobilky vyhlásili, že už niekoľko tímov sa vážne zaujímalo o nový Renault R.S. 01. Koľko stojí nový špeciál? Francúzi si vypýtajú 357 000 eur.

Renault R.S. 01

Šasi: karbónový monokok Dallara
Vonkajšie rozmery: d = 4710 mm, š = 2000 mm, v = 1116 mm
Druh pohonu: zadný
Zdvihový objem: 3799 ccm
Počet valcov / ventilov: V6 / 24 s dvoma turbami
Maximálny výkon: viac ako 373 kW (500 k)
Maximálny krútiaci moment: viac ako 600 Nm
Maximálne otáčky: 6800 ot./min
Maximálna rýchlosť: viac ako 300 km/h
Prevodovka: sekvenčná 7- stupňová Sadev
Hmotnosť (kg): menej ako 1100 kg
Brzdy: PFC 380 mm karbónové kotuče, 6-piestikové strmene, ABS Bosch
Zavesenie: dvojitý lichobežník + pushrod vpredu aj vzadu
Podvozok: Öhlins 2-cestne nastaviteľný vpredu aj vzadu
Disky: 18" disky Braid s centrálnou maticou
Pneumatiky: Michelin 30/68 R18 vpredu, 31/71 R18 vzadu
Rozchod (p/z), rázvor: 1675 mm / 1624 mm, 2744 mm
Objem nádrže: 150 l
Cena: 357 000 eur