Toho sa viacerí jazdci, ktorí rezali svoje autá hlava-nehlava obávali, napokon však všetci ako-tak obstáli. Prebratých do pretekov bolo 11 áut. Pomaly ale isto sa plnil aj divácky priestor na betónovom vale, prvé tréningové jazdy a s nimi aj prvé drift-taxi jazdy začali tesne po jedenástej. Jazdci pilovali svoje umenie až do tri štvrte na dve, keď sa začali prípravy a prezúvanie na kvalifikáciu. Väčšina áut bola známa z minulosti, dokonca sa tu po ročnej pauze objavila populárna "žaba" v podobe BMW 335i E30, s ktorým predvlani bojovali Ivan "Vlko" Vlček a Michal "Warhan" Varholy.

Novým autom, známym z Czech Drift Series je fialové kupé E36 s motorom V8, predané na Slovensko.

S vlastnoručne postavenou E30 335i sa predstavil Patrik Morávik z Považskej Bystrice, ktorý sa v tréningoch rýchlo zlepšoval a predviedol niekoľko slušných jázd.

Najviac však zrejme prekvapil košičan Noro Kováčik. Prestavba motora jeho M3 stále nie je dokončená, a tak Noro nahodil do svojej civilnej M6 škrupiny a po ročnej pauze všetkým ukázal, ako nádherne sa dá driftovať s 1,8-tonovým autom :-).

V kvalifikácii zažiaril bezchybnou jazdou Ivan Vlček s populárnym "ufom", čo je širokánske BMW M3 E46 GTR.

Druhé miesto si agresívnou jazdou zabezpečil Marko Hučko s osemvalcovým pick-upom BMW E30, znovu prestavaným a ešte širším než vlani.

Tretiu priečko kvalifikácie uchmatol Noro Kováčik, tesne za ním skončil štvrtý Majo Janeček. Ten odvlani totálne prestaval svoje BMW E30, ktoré sa pod laminátovou karosériou zmenilo na nepoznanie a spleť trubiek po odstrojení pripomína viac autokrosovú buginu, než klasické auto.

Bohužiaľ, smutne sa skončila kvalifikácia pre obhajcu titulu Tima Štikara. V druhej ostrej jazde sa spod kapoty jeho BMW vyvalil biely dym, a bohužiaľ priamo na trať aj olej. Úlomky kovu z bloku motora znamenajú jediné - deravý blok, motor na večnosť. Neveselý začiatok sezóny pre Tima, ktorému samozrejme všetci prajeme skorú opravu a návrat na trate.

Pavúk, ktorý rozdeľuje jazdcov do jednotlivých battlov bol tentokrát "invalidným" pavúkom - do battlov postúpilo iba 8 jazdcov. A to nebol koniec smoly. Hneď prvý battle Vlček-Vidler musel Ivan vzdať kvôli poruche spojky. Adam tak automaticky bez boja postúpil do druhého kola.

Marian Janeček vyradil nádhernou tesnou jazdou Tomáša Ježeka a takisto postúpil ďalej. Mimoriadne smolný víkend má za sebou aj Marian Nikš. V sobotných tréningoch odišla prevodovka jeho E36 V8, nasledovala cesta do dielne v Bratislave a nočná výmena skrine. V nedeľu začala mať podobné symptómy spojka a napokon, práve v prvom battle s Norom Kováčikom si to napokon rozmyslel diferenciál. Nuž, únava materiálu je v driftovom aute extrémna a Mariánova E36 má už čo-to za sebou. Marko Hučko si bez problémov poradil so začínajúcim Patrikom Morávikom a takisto postúpil ďalej. Majo Janeček najmä vďaka výkonovej prevahe vyradil v semifinále statočne bojujúceho Adama Vidlera s relatívne slabou E30 325i. Po tomto víťazstve Majo zahájil oslavu a spálil jednu sadu gúm v mylnom presvedčení, že šlo o finálový battle :-). Na ten si však ešte musel počkať. Marko Hučko s ľahučkým pick-upom vyradil Kováčika s M6 a postúpil do finálového battle, kde sa stretol práve s Janečkom. Tretie miesto si bezchybnou profesorskou jazdou privlastnil Noro Kováčik proti Adamovi Vidlerovi. Vo finále sa proti sebe postavili dve extrémne E30-ky. Tesne, ale predsa strhol víťazstvo na svoju stranu Marian Janeček, ktorý zdolal Marka Hučka a stal sa tak víťazom prvých pretekov sezóny 2012. Veríme, že na štart ďalších pretekov Transportprojekt - King of Drift Slovakia 2012 sa už postaví viacero drifterov, pôjdu sa totiž pred poriadnou diváckou kulisou - počas Carat Tuning Party, 22.6. a 23.6. znova na letisku v Piešťanoch.

Celú oficialnu fotogalériu si môžete prezrieť na stránke www.drifting.sk

ZDROJ: drifting.sk