Rhys Millen po prvýkrát v histórii pretekov Pikes Peak vyhral na elektromobile, porazil aj autá so spaľovacím motorom!

Rhys Millen však pri prejazde cieľom nebol úplne nadšený. V rozhovore po jazde povedal, že ešte pred polovicou trate stratil výkon zadných motorov a tak musel preteky dokončiť len s predným pohonom. Ak by auto fungovalo na 100% bol by ešte rýchlejší.

Rhys Millen eO PP03

Rhys Millen vyhral Pikes Peak s elektrickým špeciálom Drive eO PP03

Výkon 1020 kW a 2160 Nm

Špeciál Drive eO PP03 postavili v Lotyšskej spoločnosti. Na pohon použili šesť elektromotorov YASA-400, ktoré kontrolujú riadiacou jednotkou eO. Systém poháňa všetky kolesá a dokáže poskytnúť špičkový výkon 1020 kW (1367 k) a krútiaci moment 2160 Nm. Energiu uchovávajú 50kWh lítium-iónové batérie. Špeciál postavili na trubkovom ráme s karbónovými panelmi karosérie, váži 1200 kg. Drive eO PP03 má len jeden prevod, samosvorné diferenciály na obidvoch nápravách, riadenie s elektrickým posilňovačom, 4-cestne nastaviteľný podvozok a dosiahne topspeed 260 km/h. Lotyši veria, že o niekoľko rokov, keď budú batérie ľahšie, dokážu elektromobilom prekonať aj rekord Sebastiena Loeba, ktorý s Peugeotom 208 T16 Pikes Peak zvládol trať za 8:13,878. 

Rhys Millen eO PP03

Po prvýkrát v histórii Pikes Peaku porazil elektromobil autá so spaľovacím motorom

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zdroj: carscoops.com