Za volantom M6 GT3
Jeho zbraňou v novom ročníku bude vrcholový model BMW M6 GT3, ktorý disponuje 4,4-litrovým V8 turbomotorom a produkuje bezmála 600 koní, čo pri váhe menej ako 1300 kg Gondovi sľubuje naozaj silný zážitok za volantom. V International GT Open sa Banskobystričan plánuje porovnávať s tými najlepšími v profesionálnej kategórii, v ktorej pravidelne štartuje niekoľko továrenských tímov a jazdcov. Súčasťou pretekárskych víkendov je aj Európska F3, v ktorej sa stal Gonda v roku 2013 šampiónom, takže toto prostredie verne pozná.
Vo farbách Šenkýř Motorsport by rád zažiaril na niekoľkých vybraných významných podujatiach na známych európskych tratiach ako Spa-Francorchamps, Monza, Hungaroring či Barcelona-Catalunya. Účinkovanie ambiciózneho slovenského pretekára budú môcť fanúšikovia sledovať aj na stanici Digi Sport.
„Po vlaňajšej veľmi pozitívnej skúsenosti s tímom Šenkýř Motorsport sme, prirodzene, rokovali aj o možnostiach na túto sezónu. Môj nový šéf Robert Šenkýř vedie tím, v ktorom má každý člen veľmi profesionálny prístup, cenné skúsenosti a dôležitý hlad po víťazstve, s ktorým sa aj ja každé ráno zobúdzam. Preto ma naozaj teší, že tento rok budeme spolupracovať a som veľmi rád, že odštartujem vo farbách BMW,“ vraví Gonda a dopĺňa: „Víťaziť vo vrcholovej kategórii nie je hračka a GT Open je tvrdý šampionát. Budem sa však ako vždy snažiť dať zo seba maximum a dostať naše BMW čo najvyššie. Rovnako budem robiť pre tím čo najlepšiu prácu a verím, že aj pozitívnym prínosom, pretože víťazstvá sú vždy o obojstrannom prístupe.“
Vytrvalostné majstrovstvá FIA Zóny strednej Európy majú v kalendári hneď niekoľko tratí v blízkosti Slovenska - rovnako ako v GT Open je medzi nimi Hungaroring, Gonda odštartuje aj na Red Bull Ringu, Brne či už tradične na Veľkej cene Slovenska na Slovakia Ringu. V tomto seriáli bude zdieľať BMW M6 GT3 s Jakubom Knollom, svojím tímovým kolegom na vytrvalostné preteky.
„Teším na spoluprácu s Jakubom, ktorý už v pretekoch Zóny strednej Európy získal množstvo triumfov, s M6-tkou má dobré skúsenosti a verím, že budeme tvoriť dobrú posádku. Na fyzickej príprave sme v zime poriadne zamakali pod vedením Juraja Moravčíka, vďaka čomu sa cítim byť najlepšie pripravený na všetky tohtoročné výzvy,“ netají spokojnosť Gonda. Súťažná premiéra vo FIA CEZ (Central European Zone) ho čaká na Hungaroringu už tento víkend (28. - 29. 04.).
Konkurencia v šampionátoch GT3 je neľútostná.
„Je skvelé odštartovať sezónu tak blízko k Slovensku. Hungaroring je pekná a technická trať. S BMW M6 GT3 zatiaľ nemám veľa skúsenosti, no už viem, že byť s týmto monštrom rýchly si vyžaduje veľké zručnosti. Má motor vpredu a všetkých takmer 600 koní poháňajú zadné kolesá. Zadná časť auta tak chce vždy utiecť niekam inam, ako potrebujete - a obzvlášť z pomalých zákrut, ako sú tu. Kľukatý Hungaroring tak nie je typ trate, na ktorej by sa práve M6 cítila ako doma, sedieť by jej mali skôr rýchlejšie okruhy. Preto bude dôležité sa hneď od začiatku víkendu sústrediť na vylepšovanie nastavenia, analyzovanie telemetrie a reagovanie na podmienky. Na štarte budú rýchle posádky, a tak pôjdeme kolo po kole a budeme sa snažiť získať na začiatku sezóny čo najviac bodov,“ avizuje Gonda.