Rišo Gonda síce začal sezónu v Auto GP, teraz však jazdí vo Formule Acceleration 1
Richard Gonda prežil na začiatku sezóny ťažkú haváriu v Auto GP. Sériu vymenil za Formulu Acceleration 1, kde je tímovým kolegom aktuálne vedúceho pretekára, Mirka Bortolottiho.
Hlava v smútku a predstava patriť medzi najlepších bola zrazu v nedohľadne, až kým neprišla nová šanca. „V tej chvíli prišla zaujímavá ponuka od organizátorov FA1 Acceleration, čo sú osemdielne pretekárske víkendy spojené s hudobným festivalom. Získal som novú motiváciu,“ komentoval dianie Rišo. Stihol aj prvé preteky v portugalskom Portimau a na druhom podujatí v španielskej Navarre sa dokonca prepracoval na stupne víťazov. „Máme rovnaké monoposty ako v Auto GP - osemvalcové, triapollitrové motory Zytek s výkonom 550 koní, ale používame lepšie pneumatiky Michelin. Vozidlo má aj jemne upravenú aerodynamiku, lepší prítlak. Konkurencia je tu silnejšia ako v Auto GP, mám sa s kým porovnávať.“
Novým tímom Riša Gondu je Ghinzani Motorsport
Tím Ghinzani Motorsport, ktorý pripravuje monopost pre Gondu, zastrešuje aj Mirka Bortolottiho, aktuálne vedúceho pretekára FA1 (Richardovi Gondovi patrí v priebežnom poradí 6. miesto). Bortolotti je šampión F2 z roku 2011 a patril aj medzi testovacích jazdcov Ferrari. Rišo tak má tímového kolegu, od ktorého sa môže čo to naučiť.
Slovenský pretekár sa dostal na pódium v španielskej Navarre
Rišo vybojoval tretie miesto v španielskej Navarre a dostal sa na stupne víťazov!
Podujatie Acceleration zavíta aj na Slovakia Ring počas víkendu 4. – 6. júla. Žiaľ, preteky FA1 nie sú na programe slovenskej akcie. Rišo aspoň exhibične predvedie monopost svojim fanúšikom. Predtým ho ešte čakajú preteky na Nürburgringu a v talianskej Monze.
Richard Gonda v monoposte FA1
Pozrime sa bližšie na Formulu Acceleration 1. Všetci jazdia na rovnakých autách, takže séria dáva vyniknúť talentu i schopnostiam jazdca. Jedna sezóna stojí 450 000 eur a organizátori víťazovi zabezpečia rozpočet na ďalšiu sezónu a testovanie GP2 v Abú Zabí. Špecifikáciu monopostu FA1 nájdene v tabuľke nižšie.
Motor | 3,4 l V8 Zytek ZA1348 |
Výkon | 550 k |
Šasi | Lola B05/52 karbónové šasi s vnútornou hliníkovou štruktúrovu v tvare včelieho plástu |
Rázvor | 3000 mm |
Hmotnosť | 698 kg aj s jazdcom |
Zavesenie | dvojité trojuholníkové ramená s tlačnou vzperou (pushrod) |
Tlmiče | Öhlins TT44 3-cestne nastaviteľné |
Prevodovka | Xtrac, 6-stupňová |
Brzdy | Oceľové kotúče, AP strmene so štyrmi piestikmi |
Pneumatiky | Michelin |
Zdroj: sme.sk, acceleration14.com
Foto: facebook Richarda Gondu