Pri budovaní auto-moto-športovej budúcnosti Slovenska by mala pri stole sedieť aj osoba ako je on. Som nesmierne rád, že prijal moju ponuku na rozhovor – Obchodný riaditeľ pretekárskeho okruhu Slovakia Ring, Ľuboš Miklovič. 

1. Keď sa úspešných podnikateľov pýtali, čo považujú za najdôležitejšiu vec pri zakladaní firmy, odpoveď znela: 1. Koncept, 2. Skúsení ľudia, ktorí vedia ako daný biznis funguje. Ľuboš? Kto mal na Slovensku koncept a skúsených ľudí na prevádzkovanie pretekárskeho okruhu?


Všetci fanúšikovia milujú motoršport kvôli adrenalínuboju o najlepší čas, nepredvídateľným situáciám a hlavne kvôli tomu, že sa ich šampióni na konci víkendu postavia na pódium víťazov. Všetko pred chvíľočkou spomenuté sprevádzalo tím manažérov, ktorí rozbiehal jedinečný projekt v strednej Európe a som vďačný, že som mohol byť a stále som súčasťou tohto tímu. Pri vdýchnutí života projektu SLOVAKIA RING bol každý deň naplnený adrenalínom pri riešení špeciálnych úloh, s ktorými sa nikto z nás na predošlých pracovných pozíciách nestretol, každodenný boj s časom kvôli nekompromisným deadline-om. Toto všetko prinieslo úspech na zelenú lúku pri Orechovej Potôni, aby mohli počas pódium ceremony v uplynulých sezón zdvíhať nad hlavu víťazné poháre sprevádzané striekajúcim šampanským nielen šampióni prestížnych sérii ako sú VC SR, FIA GT1, FIA GT3, Blancpain GT sprint, FIA WTCC, FIM EWC, ADAC GT Masters, FIA ETRC, atď ale aj amatéri, ktorí veľmi radi preženú motocykel či pretekárske auto na jednej z najdlhších tratí na svete.

Rozhovor s Ľubošom Miklovičom - Hello from the other side

Veľká Cena Slovenska patrí k najvýznamnejším podujatiam na Slovakia Ringu

2. Ako si SLOVAKIA RING našiel teba?

Život prináša veľmi veľa situácii, s ktorými nepočítate a jednoducho sa ocitnete spontánne v správnom čase na správnom mieste. U mňa to bolo tak, že som sa vrátil na Slovensko po dlhoročnom pracovnom pobyte v Južnom Tirolsku a v správny čas som sa stretol s jedným akcionárov projektu SLOVAKIA RING. Spolu sme sa zhodli, že budem viac ako vhodný nielen pri rozbehu projektu a svoje pracovné povinnosti som začal plniť na pozícii Obchodný riaditeľ. V roku 2009 to bola pre mňa životná výzva, ktorá ma posunala v živote výrazne ďalej.

3. Pretekárske okruhy ako napr. Brno alebo Hungaroring mali už vtedy svoju identitu, históriu, svetové meno. Ako ste v počiatočnej fáze ponúkali neznámy SLOVAKIA RING z neznámeho Slovenska?  

Pri projekte SLOVAKIA RING je od začiatku prevádzky kladený dôraz na flexibilitu služieb, čo pritiahlo zákazníkov hlavne zo zahraničia už v skúšobnej sezóne 2009. SLOVAKIA RING momentálne ponúka služby a nezabudnuteľné zážitky skutočné pre každého. Mám na mysli ako profesionálny, tak aj amatérsky motoršport na pretekárskom okruhu, 4x4 adrenalín na zaujímavom Offroad polygóne, možnosť zoznámiť sa s históriou bojových vozidiel v military múzeu, zdokonaliť vodičské zručnosti v jedinom Centre bezpečnej jazdy na Slovensku, zažiť dotyk prírody v záchrannom centre pre mačkovité šelmy v Malkia park, alebo si jednoducho oddýchnuť počas pobytu v hoteli Ring.

Nesiem zabudnúť pripomenúť čitateľom, že SLOVAKIA RING dáva priestor aj pre cyklistov, bežcov, ale aj inline korčuliarom. Highlightom nemotoristických pretekov je už niekoľko sezón medzinárodný cyklistický maratón 24H SLOVAKIA RING cycling race, ktorý je zapísaný v kalendári UCI kategória cyklistika pre každého.

4. Cesta je cieľ, kontinuálna práca na vlastnej identite.

Náš úspech je založený na spokojnosti zákazníka. Spokojnosť zákazníka vždy postaví náš team virtuálne na pódium víťazov a s chuťou zdvíhame nad hlavu víťazný pohár, čo nás posúvať stále ďalej...

5. Máš z toho obdobia nejakú veselú príhodu? 

Významnú časť nášho klientskeho portfólia tvoria tzv. motorkárske agentúry, ktoré ponúkajú track days pre svojich zákazníkov na všetkých okruhoch v Európe. Na jednom z prvých rokovaní s jednou známou agentúrou ohľadom prenájmu som dostal od zákazníka otázku, na akom motocykli jazdím a aký je môj osobný rekord na SLOVAKIA RINGu. Táto otázka ma mierne vyviedla z miery, pretože som sa priznal, že som na motorke sedel dvakrát v živote. Keď som odpovedal, že môj osobný traťový rekord je 7 min 51 sek, ale na bicykli, tak sme sa so zákazníkom schuti zasmiali.

6. Apropo Promotér. Akým spôsobom funguje komunikácia na tejto úrovni? Prilákať a presvedčiť – sú to bežné nástroje taktiky predaja? 

Business v profesionálnom motoršporte je veľmi zaujímavý, v ktorom rozhodujú kontakty a peniaze. Na SLOVAKIA RING som dotiahol významné šampionáty a pravdou je, že som určite dieťa šťasteny, pretože aj v tomto prípade sa mi darí byť vždy na správnom mieste v správny čas :) Moje priznanie evokuje, že je to veľmi jednoduché, ale opak je pravdou. Každý môj úspech je výsledkom investovanej energie a ochote byť v nasadení  7 dní v týždni, 12 mesiacov v roku.

Motoršport  je veľmi dynamický vo všetkých smeroch, preto podľa môjho názoru bežné nástroje taktiky predaja, ktoré sa používajú v klasickom businesse, nefungujú. Ja som prešiel od roku 1990 viacerými pracovnými pozíciami, ktoré mi pre aktuálnu pracovnú pozíciu poskytujú veľký prehľad, flexibilitu a výborné skúsenosti. Osobne som rád, že úspech businessu už nie je len na mojich pleciach, ale v obchodnom teame mám Sales Managerov, ktorí majú chuť pracovať a niečo v živote dosianúť. Na mojich kolegoch je jedinečné, že sú to mladí ľudia plní energie.

Rozhovor s Ľubošom Miklovičom - Hello from the other side

Ak niečo redukuje resumé jeho pracovného nasadenia, tak je to len naše malé Slovensko

7. Na základe porekadla „tam kde ty končíš, iní začínajú“, v pracovnom prostredí a bezprostrednej blízkosti tvojho vplyvu sa formujú kvalitné a kompetentné osoby. V Paríži som mal príležitosť pozorovať pri práci Dávida Németha a Zoltána Bognára. Taktné a profesionálne vystupovanie na tejto sorte sa môže stavať budúcnosť.  

Veľmi pozitívne vnímam fakt, že úspech SLOVAKIA RINGu rastie aj  so zodpovedným prístupom k pracovným skúsenostiam našich veľmi mladých kolegov. Som veľmi hrdý na členov mojho teamu, ktorí nastupili do nášho dynamického projektu hneď po ukončení štúdia a dôkazu bez predošlých pracovných skúsenosti úspešné riadiť event management medzinárodných FIM a FIA pretekárskych sérii. Musím spomenúť Dávida Németha, Zoltána Bognára, alebo úplné nového člena nášho teamu Leonarda Hrobáreka. Určite tu nie je priestor vymenovať úplné všetkých mojich kolegov, ale Váš  čitateľ, ktorý má záujem sa dozvedieť mená všetkých dôležitých, nájde ich v kontaktoch na našej webovej stránke www.slovakiaring.sk

8. Vo svete je viacero pozitívnych príkladov, kedy pretekárske okruhy doslova naštartovali mechanizmus rozsiahleho záberu. V regiónoch sa aktivovalo podnikanie, ubytovanie, či gastronómia. Popud dostal vývoj, inžinierstvo a záujem našli aj školy z technickým zameraním. Kde sa nachádzame, aké je Status Quo? 

Projekt SLOVAKIA RING veľmi pozitívne zviditeľnil vo svete Slovensko, krajinu „in the heart of Europe“ a na južnom Slovensku sme naším projektom rozhýbali turistiku, naplnili hotely, reštaurácie. Tiež dávame impulzy mladým pre štúdium v odboroch s technickým zameraním, pretože SLOVAKIA RING je nie len o adrenalíne a zážitkoch, ale naše zázemie využívajú svetové automobilky na testovanie prototypov motorových vozidiel, prezentačné dni svojich noviniek.

9. Prítomnosť silného automobilového priemyslu a dokonca rozličných značiek, teda aj konkurenčného prostredia, sa vôbec neodzrkadľuje v realite. Dosť deprimujúci stav, nie len pre bezprostredný vývoj motoršportovej oblasti. To skutočne žiadna automobilová značka nepotrebuje propagovať, lojalizovať, zvyšovať svoje sympatie? Napr. prostredníctvom cup-ových pretekov. V zahraničí to funguje na iných princípoch. Čo tu chýba?  

Absencia profesionálneho pretekárskeho okruhu na SLOVENSKU poznačila záujem verejnosti o motoršport. Aby boli tribúny SLOVAKIA RINGu vždy plné, musí sa naštartovať efektívna podpora motoršportu zo strany štátu v spolupráci so SAMŠ a SMF. Následnou popularizáciou sa na Slovensku s určitosťou naštartuje aj sponzoring a partnerstvá silných podnikateľských subjektov.

10. Záujem a ohlas Slovenskej diváckej verejnosti na motoršport je stále, povedzme si otvorene, veľmi vlažný. 

Motoršport ťahá na Slovensku popri futbale a hokeji za kratší koniec. Aby sme mali národných hrdinov, ktorí so sebou stiahnu na tribúny tisíce fanúšikov, musia sa vybudovať po celom Slovensku motokárové dráhy, vzniknúť nové kluby, ktoré dajú možnosť budúcim hviezdam „narodiť sa“. Aby sa dostavil požadovaný výsledok, bude nevyhnutné investovať veľa energie a financií.

11. Motokárový šport je na celom svete vstupná brána a kolíska budúceho dorastu. Slovensku chýba adekvátne športovisko a tým pádom aj z neho vyplývajúci efekt. Slovakia Ring ho mal v pláne už od samého začiatku. Dnes už má celý projekt svoju konkrétnu podobu. Prosím buď ešte konkrétnejší. 

SLOVAKIA RING má záujem, aby jedna „z pôrodníc“ budúcich šampiónov mal priamo vo svojom areáli. Preto už máme na stole projekt motokárovej trate, ktorá bude spĺňať najnáročnejšie kritéria bezpečnosti a profesionálneho motoršportu. Pevne veríme, že projekt motokárovej trate je odsúdený na úspech a poteší nás, keď si s čitateľmi čoskoro nasadíme prilby a spoločne budeme zlepšovať traťový rekord :)

V prostredí prémiových služieb a B2B biznisu sa pohybujem už 20 rokov. Ste aktívny a kompetentný tím. Pri nedávnej návšteve SLOVAKIA RINGu, zástupca francúzskej kartingovej spoločnosti opakovane vyjadroval nadšenie z jazykových znalostí a pozoruhodne reprezentatívneho vystupovania Vášho mladého tímu. Kontinuálne kultivujete motoršportové prostredie, čím vytvárate určitý tlak, ktorý považujem za nutný a všeobecne prospešný. Podľa mojich poznatkov zo zahraničia ste predurčený byť súčasťou, ak nie dokonca štartérom, rozsiahlejšej iniciatívy – hovorme jej ,,udomácniť auto-moto-šport v slovenskej spoločnosti’’! 

Považujem za dôležité aby sa o takých, ako si ty, vedelo! Obchodný riaditeľ okruhu SLOVAKIA RING Ľuboš Miklovič.

Ďakujem za rozhovor.

Pretekársky okruh je prostredie, v ktorom sa rodí a žije nadšenie pre motoršport. Záhradník alebo muzikant sa musí narodiť niekde inde!

Autor: Michal Mike Krasňanský