Posledné preteky sa odohrávajú, ako to už býva zvykom, vo Walese na Britských ostrovoch. Klasické anglické zablatené trate a sychravé počasie sa už dlhé roky starajú a zaujímavé preteky. Situiácia pred poslednými pretekmi tejto sezony dovoľovala Sebovi ten luxus, že nebol nútený posledný podnik tejto sezóny vyhrať. V podstate nemusel ani dojazdiť. Mikko Hirvonen, jediný pilot, ktorý mohol Loebovi ukradnúť tohtoročný titul bol v úplne opačnej situacii. Dokonca ani víťazstvo mu ešte nezabezpečovalo triumf v šampionáte. Na to aby Mikko získal titul musel vyhrať nie len rally, ale aj záverečný power stage.
Žiaľ, ani tohto roku sme sa nejakého atraktívneho duelu nedočkali. Mikko celú zápletku vyriešil na rýchlostnej skuške Dyfnant, kde nezvládol Ford Fiesta WRC a vyletel mimo trate. Danú rýchlostnú skúšku Mikko síce dokončil, no v cieli nabral až 4 minútovú stratu na Loeba. Nehovriac o tom, že následkom havárie jeho Fiesta na prejazde do servisu vypovedala službu úplne.
Zdá sa, že sa ešte bude na čo pozerať a tešiť sa. Sebastian chce v rally ostať do r2014, aby to bolo presne 10. rokov.
Ako som už spomenul, Sebastian Loeb sa opať stáva majstrom sveta. Má na svedomí to, že od roku 2004 sa týmto titulom nemôže pýšiť nik iný, oba on. Pravdu povediac v súčastnosti mi ani nenapadá ktorýkoľvek iný šport, v ktorom by jednotlivec tak dlho absolútne dominoval. Samozrejme, vypadnutím Mikka celé preteky stratili to čaro, ktoré so sebou priamy boj a majsrovský titul prináša. No o menší rozruch sa v závere pretekov Sebastian Loeb postaral. Podaril sa mu (určite nie umýselne) dosť husársky kúsok. Na prejazde sa stal totiž účastníkom dopravnej nehody, ktorá poškodila jeho DS3 WRC natoľko, že nebol schopný ďalej pokračovať... Nuž čo? Aj majster tesár sa utne. :)