Popularita kategórie Dakar Classic pre historické autá vyrobené do roku 2000 z roka na rok narastá a zúčastňuje sa jej stále viac zaujímavých áut. Spolu s tým sa zväčšuje aj jej mediálny zásah a zároveň rastie konkurencia aj skúsenosti z minulých ročníkov. Ak chce niekto v kategórii Classic uspieť a byť čo najviac na očiach, musí poriadne zabrať. Uvedomujú si to aj v tíme Klymčiw Racing, ktorý vyšle aj na Dakar Classic 2023 svoju „ostrú“ Škodu 130 LR. Pre nadchádzajúci ročník ju však patrične upravili. „Ciele sú najvyššie, kategóriu Classic chceme vyhrať. Prvý aj druhý rok sme to mali dobre rozbehnuté, ale nakoniec to nikdy nedopadlo ideálne. Z predchádzajúcich ročníkov sme sa poučili a pevne verím, že to tentoraz dopadne ako má,“ povedal na adresu tretieho štartu škodovky jazdec Ondřej Klymčiw.
S americkým spolujazdcom
„To auto pripravené k jazde bude mať asi 1050 kg,“ hovorí Ondrej Klymčiw. A hneď dopĺňa, že je to kompletná hmotnosť, teda s plnou nádržou, potrebným náradím, nájazdovými plošinami a dvomi rezervnými kolesami. Tým však úpravy pre ročník 2023 nekončia. Ako hovoria konštruktéri, verzia Evo pre ročník 2023 vychádza z minuloročného auta, ktoré upravili tak, aby bolo konkurencieschopnejšie v celkovej kvalifikácii. Zmenené je chladenie, upravili aj prevodovku a charakteristiku motora, ktorý má teraz približne 155 koní. „Pochopil som ako s týmto autom jazdiť a ako šetriť pneumatiky. Musím v maximálnej možnej miere vychádzať v ústrety technike, aby som mechanikom nepridával zbytočne veľa roboty. Pretekárskej srdce musí ísť občas stranou,“ dodáva Klymčiw. Ten skončil v prvom ročníku Dakar Classic na 19. mieste, vlani si polepšil na 14. priečku. Novinkou nadchádzajúceho ročníka (31.12.2022 – 15.1.2023) bude z pohľadu Klymčiwa americký spolujazdec a zároveň 4-násobný účastník Dakaru, Bill Conger. „Dakar už Bill absolvoval aj ako navigátor, je súťaživý a chce vyhrať, to je najdôležitejšie. Budeme spolu trénovať a snažiť sa spolu zladiť,“ končí rozprávanie Ondřej Klymčiw.
zdroj: Klymčiw Racing