Škoda Motorsport má s vývojom fabrických súťažných špeciálov bohaté skúsenosti. Historicky najznámejším počinom vývojového oddelenia automobilky je asi súťažná Škoda 130 RS vychádzajúca ešte zo sériovej Škody 110 R, po nej urobili „dieru do sveta“ sedany Škoda 130 LR následované „svetovým“ Favoritom a Feliciami Kit Car. Po nich a Octavii Kit Car sa už otvorili brány do najvyššej súťažnej ligy, kde sa automobilka angažovala s Octaviami a Fabiami WRC. To pravé orechové však prišlo až so zostupom o stupienok nižšie a príchodom prvej Fabie S2000. Tá získavala jeden titul za druhým a počas svojej aktívnej kariéry patrila k najlepším špeciálom na scéne. Jej súčasnou pokračovateľkou je Fabia Rally2 Evo. Automobilke preto záleží, aby aj nový špeciál vychádzajúci z aktuálnej sériovej Fabie IV pokračoval v úspešnom ťažení a bol tým najlepším súťažným autom na trhu.

Nová Fabia Rally2 má už teraz dvojnásobný prítlak (v porovnaní s aktuálnou Fabiou Rally2 Evo).

Životne dôležitý prítlak

„Aerodynamike sme venovali ešte väčšiu pozornosť, ako pri súčasnej Fabii Rally2 Evo. Našim hlavným cieľom bolo zväčšenie prítlaku, zároveň sme však zlepšili celkovú aerodynamickú účinnosť auta,“ hovorí na adresu vývoja nového auta Lukáš Vojík z vývoja Škoda Auto. Dodáva pritom, že ladiť aerodynamiku súťažného špeciálu je náročnejší proces, pretože si nemôžu pomáhať aktívnymi žalúziami v nárazníku, či za maskou (nie sú povolené), navyše musia zabezpečiť prísun dostatočného množstva vzduchu do kabíny a zároveň pracovať s prúdením obtekajúceho vzduchu tak, aby za každých okolností smeroval na aktívne aerodynamické plochy zvyšujúce prítlak. Konštruktérom sa však podaril doslova husársky kúsok a pri zachovaní želanej úrovne aerodynamického odporu dosiahli dvojnásobný prítlak ako pri súčasnej súťažnej Fabii Rally2 Evo. Do prvej súťaže nová Fabia odštartuje v sezone 2023.

zdroj: Škoda Auto 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov