Osobne sme sa na horizonte 2 na akýkoľvek limit nikdy nedostali. Preto sme ho ako nebezpečný, či dokonca nutný prerábky nevnímali. Tak ho nevníma nik, kto na okruhu robil časy prinajlepšom 2:30. No viem si predstaviť, že tí pod 2:10 ho mohli vnímať celkom inak. A bezpečnosť okruhu definujú práve tie najrýchlejšie a najostrejšie mašiny, nie šľapacie autíčka :)
Druhý horizont na SlovakiaRing prerábajú v dĺžke až 300 metrov!
V závislosti na výkone a rýchlosti vozidla (auta, či motorky) dokáže každý zo 4 horizontov priniesť posádke do brucha motýliky. Horizont 2 to dokázal najlepšie, lebo bol najostrejší. Pre niektoré mimoriadne rýchle a s aerodynamikou pracujúce špeciály bol však až nebezpečný. Motocykle v rýchlostiach dvojnásobne väčších než jazdíte na diaľnici staval na zadné, pretekárske autá v podobných rýchlostiach strácali s dráhou kontakt aj na všetkých štyroch kolesách. Iste ste si všimli, že v záujme bezpečnosti a vôbec pre možnosť usporiadať niektoré špičkové preteky FIA bola krátka rovinka za narýchlejšou druhou zákrutou okruhu spomalená retardérom z pneumatík. Napriek názorom mnohých zainteresovaných, že horizonty sú vlastne zákruty inak (čo znamená, že každá má svoj prejazdový limit a podobne ako pretekár pribrzdí, alebo teda nejde naplno klasickú zákrutu, nepôjde naplno ani horizont ak sa to nedá) ešte minulý rok padlo ťažké a dlho zvažované rozhodnutie. Horizont 2 prerobiť na miernejší a bezpečnejší.
Ak si máme vyberať medzi špičkovým adrenalínom, až strachom na jednej strane a bezpečnosťou a zvládnuteľnosťou na strane druhej, podľa niektorých "zbabelo" volíme druhú možnosť.
Výška nového horizontu má byť polovičná ako doposiaľ.
Sezónu 2014 otvorí SlovakiaRing bez možnosti jazdiť základný a typický variant 4. Ten by sa mal začať jazdiť najneskôr od mája 2014. Držíme palce!
Či už toto rozhodnutie vítate, alebo ste proti, iste vás bude zaujímať, ako má nové riešenie vyzerať. Ako vidíte z obrázkov, práce na trati začali. Teda, aktuálne pre nepriaznivé počasie stoja (pracovať sa začalo ešte v decembri 2013). Plánované dokončenie dráhy v tomto mieste je apríl 2014. Práce sa týkajú trate na dĺžke až 300 metrov. Výška horizontu má byť po dokončení až o polovicu nižšia ako doposiaľ. To zásadne ovplyvní aj top časy okruhu a ešte viac dá zabrať brzdám pred brzdením do tretej zákruty (vo verzii 4), pretože vozidlá sa dokážu rozbehnúť na ešte väčšiu rýchlosť. Na druhej strane už žiadne nebude "lapať po adhézii", keďže sa stratí dôvod dvíhania kolies od zeme.
Verím, že nie len my v redakcii TopSpeed.sk sme mimoriadne zvedaví, ako nové riešenie v zmysle jazdenia a zážitku dopadne. Ak si však máme vyberať medzi špičkovým adrenalínom, až strachom na jednej strane a bezpečnosťou a zvládnuteľnosťou na strane druhej, podľa niektorých "zbabelo" volíme druhú možnosť. Boli sme veľkými fanúšikmi druhého horizontu, počas dvoch rokov testovania všakovakých ostrých áut, alebo jázd verejnosti na ktoré sme chodili s vlastnými mašinami nám priniesol mnoho neopakovateľných a nezabudnuteľných momentov. Osobne sme sa na ňom na akýkoľvek limit nedostali a preto sme ho ako nebezpečný, či dokonca nutný prerábky nevnímali. No tak ho nevnímal asi nik, kto na okruhu robil časy prinajlepšom 2:30. No viem si predstaviť, že tí, ktorí tu jazdili pod 2:10 mohli horizont 2 vnímať aj celkom inak. A bezpečnosť okruhu definujú práve tie najrýchlejšie a najostrejšie mašiny.
autor foto: Tomáš KOVÁČ
Odpovedalo 198 ľudí