Okruh pri Orechovej Potôni nebude ale 1. mája hlasný len od revu extrémne vyladených špeciálov stavaných na šprint. Svoj hluk do vzduchu pustia aj nadupané zadokolky určené pre kontrolovaný šmyk. Paralelne so šprintami tu totiž budú prebiehať medzinárodné driftérské preteky zaradené do slovenského i maďarského šampionátu. V ňom si domáca špička zmeria sily s početnou skupinou strojov z okolitých krajín. Okrem populárnych dynamických disciplín sa v rámci Power festu v paddocku okruhu bude tradične konať aj statická prehliadka vyladených vozidiel, takže na svoje si prídu i fanúšikovia tuningu zameraného na styling. Slovakia Ring ponúkne priestor aj pre 1. kolo seriálu Tuning battle 2014 tým najprofesionálnejšie upraveným autám zo Slovenska, Čiech i Poľska. Celkovú kompozíciu dotvoria už len kultové, japonské vozy so šiestimi hviezdami v znaku. Prebehne tu totiž i oficiálny Subaru zraz, takže núdza o staršie i novšie výkonné štvorkolky s agregátmi boxer tu núdza nebude.

Z dejiska okruhu sa šprintéri posunú 21. júna na letiskovú plochu do Piešťan, kde ich aj tento rok privíta dvojdňové podujatie Carat Tuning party.  V honbe za sekundami a cennými bodmi sa stretnú 5. júla na juhu stredného Slovenska, na letisku v Boľkovciach pri Lučenci. Jazdci i diváci holdujúci konským silám, vyšperkovaným káram a super rýchlym motocyklom môžu prísť na Power fest už 8-krát. Predposledným podujatím šprintérskeho ročníka bude 9. augusta Tuning zraz Svidník, ktorý je jedinou zastávkou bláznivého drag-kolotoča na východe republiky. Tu sa k stálym účastníkom spravidla pridávajú noví, domáci aj poľskí borci. Na záver sezóny sa štartové pole presunie 13. 9. do Maďarska, na letisko Kiskunlacháza. Výlet na perifériu Budapešti s obľubou absolvujú už dlhé roky mnohí naši pretekári. Prvý spoločný maďarsko-slovenský, bodovaný podnik sa tu konal iba vlani a aj tento rok ponúkne jedinečnú možnosť nazbierať okrem vzácnych bodov i skúsenosti z konfrontácie so zahraničnou technikou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Všetky majstrovské kolá šampionátu s titulom najväčšej popularity z hľadiska počtu zaregistrovaných pretekárov budú, samozrejme, merané profesionálnou šprintérskou časomierou s výstupom „timeslip“ a automatizovaným štartovacím zariadením. Návštevníci sa môžu tešiť na množstvo doplnkových atrakcií a exhibičné jazdy extrémnych dragstrov s výkonmi až 2000 konských síl. Ďalším ostro sledovaným fenoménom je korekcia aktuálneho národného rekordu, ktorý sa medzi automobilmi v roku 2013 pokoril. Štefan Holakovský. Na turbo Civicu stanovil limit na 402-metrovej trati v hodnote 9,998 sekúnd! Ten snáď niekto zase vylepší. Najrýchlejším Slovákom v jednej stope je naďalej Stano Poživenec, ktorý na Suzuki Hayabusa turbo zdolal 1/4-míľu za 8,65 sekúnd pri dosiahnutí rýchlosti 262km/h.

info: www.zrychlenie.sk