Slovenský Okruhový Pohár

Pozrime sa na okruh z pohľadu pretekára. Jazdci vchádzajú na cieľovú rovinkou, kde dosahujú najvyššiu rýchlosť na okruhu. To, aká bude, ovplyvňuje prejazd poslednou zákrutou. Na cieľovej rovinke začnú nové rýchle kolo. Z maximálnej rýchlosti prudko brzdia do prvej pravej zákruty, ktorá poskytuje priestor na predbiehanie. Následne zrýchľujú cez horizont a prechádzajú druhou, veľmi rýchlou zákrutou, ktorá ich privedie k ďalšiemu horizontu. Plný plyn cez horizont a po ňom tvrdé brzdy do veľmi pomalej pravej zákruty. Pretekár dokáže využiť brzdenie v poslednom momente pred zákrutou, aby zdolal súpera. Jazdci potom prichádzajú do miernej ľavej zákruty, za ktorou nasleduje mierne pravá zákruta. Potom na pretekárov čaká veľmi zložitá pravá, ktorá sa pomaly zatvára. Po jej prejazde jazdci prichádzajú cez ľavú zákrutu k najpomalšej ľavej zákrute. Potom idú na plný plyn k stredne rýchlej ľavej zákrute, ktorá ich privedie k tretiemu horizontu. Rýchly prejazd horizontu vystriedajú tvrdé brzdy, kde sa pretekár môže dostať pred svojho rivala. Ubrzdené auto, potom prevedú kombináciu ľavej, pravej a ďalšej ľavej zákruty. Vo výjazde pridajú plyn, aby maximálne využili prejazd dlhou rovinkou a posledným horizontom. Teraz pretekárov čaká posledná zákruta. Jej prejazd si jazdci musia dobre pripraviť, pretože v ideálnom prípade  prejdú cez dva vrcholy a získajú potrebnú rýchlosť pri výjazde na cieľovú rovinku, kde skončia svoje rýchle kolo.

Slovenský Okruhový Pohár

Finále Slovenského Okruhového Pohára rozhodne, kto bude najlepší v jednotlivých triedach. Tabuľka priebežného hodnotenia prezrádza, že sa môžeme tešiť na tuhé, no férové súboje v rámci tried. Priblížme si poradie v triedach a uvidíme, ktorí pretekári majú šancu zaujímavé umiestnenie. V triede do 1600 cm3 sa celú sezónu naťahujú Mário Bobošík na Volkswagene Polo s Pavlom Dlugošom na Škode Felicia. Mário má pred  Pavlom náskok 11 bodov, to však nemusí nič znamenať a Pavol určite o prvé miesto zabojuje. Triedu do 2000 cm3 neohrozene vedie Jiří Konečný na Renaulte Clio, no tesné bodové rozostupy sľubujú zaujímavé zápolenie o druhé miesto, na ktoré majú šancu hneď traja piloti: Alexander Šuhajda na Renaulte Clio, Franz Vogl a Stefan Schafhauser na Lotusoch Exige.

Slovenský Okruhový Pohár

Medzi prvými tromi jazdcami v triede do 3000 cm3 je rozdiel len 14 bodov. To naznačuje, že sa môžeme tešiť na zaujímavé preteky, kde si bude chcieť Marian Polónyi na BMW 130i udržať prvé miesto. Naopak, André Mašek na BMW 130i a Igor Végh na Subaru Impreza WRX STI sa budú snažiť vyhrať triedu. Ešte vyrovnanejšia je ale trieda do 3500 cm3, kde prvú trojku delia len 3 body! Tu sa rozhodne medzi jazdcami na BMW M3, Romanom Kolaříkom, Liborom Šichtařom a Radkom Hortom. Naopak žiadne zmeny poradia nemôžeme čakať v triede nad 3500 cm3, ktorú suverénne vedie Rudolf Machánek na Porsche 911 GT3 pred Milanom Račkom na BMW 540i.

Slovenský Okruhový Pohár

V triede otvorených vozidiel sa schyľuje hneď k dvom zaujímavým bitkám. Prvou bude súboj o víťazstvo, kde si bude prvú priečku chrániť Miroslav Šimon na KTM X-Bow pred Radimom Havlíkom, ktorý jazdí tiež na KTM X-Bow. O tretie miesto budú súperiť Ladislav Deák na Radicale SR4 a Ondřej Kočka na Caterhame. Týchto dvoch pretekárov delí len jediný bodík. Triedu formúl vedie zaslúžene Filip Zelenský na Dallare F394 a druhý Ladislav Nižnanský na Formule Opel-Lotus ho už nemôže ohroziť. Filip však vyhral všetky preteky, do ktorých nastúpil. Uvidíme, či bude jeho dominancia pokračovať aj na Slovakia Ringu.

Slovenský Okruhový Pohár

Posledné podujatie sezóny Slovenského Okruhového Pohára sľubuje zaujímavé dianie na trati. Pretekárom praje aj dlhodobá predpoveď počasia, ktorá hovorí o krásnom slnečnom jesennom dni s teplotou 17°C. Ak máte medzi pretekármi svojho favorita, príďte ho podporiť 26. septembra na Slovakia Ring, alebo si sami zmerajte si s jazdcami a užite si skvelú atmosféru pretekov. Registrácia už beží v plnom prúde na stránke Slovenského Okruhového Pohára www.okruhy.sk.

Časový harmonogram pretekov: 
25.9. 2014 (štvrtok)
od 18:00 možný vstup do areálu Slovakia Ringu
19:00-22:00 administratívne a tech. preberanie

26.9. 2014 (piatok) 
od 6:30 možný vstup do areálu Slovakia Ringu

7:15-8:30   administratívne a tech. preberanie

8:35-8:45   poviná rozprava jazdcov

9:00-9:20   20min. voľný tréning pre STC (small touring cars)
9:20-9:40   20min. voľný tréning pre BTC (big touring cars)
9:40-10:00  20min. voľný tréning pre OFC (open and formula cars)

10:00-10:20   20min. meraný tréning pre STC
10:20-10:40   20min. meraný tréning pre BTC
10:40-11:00   20min. meraný tréning pre OFC

11:00-11:30  pretek č.1 - 20min. letmý štart pre STC
11:30-12:00  pretek č.1 - 20min. letmý štart pre BTC
12:00-12:30  pretek č.1 - 20min. letmý štart pre OFC

12:30-13:30 OBEDNÁ PRESTÁVKA

13:30-14:00  pretek č.2 - 20min. letmý štart pre STC
14:00-14:30  pretek č.2 - 20min. letmý štart pre BTC
14:30-15:00  pretek č.2 - 20min. letmý štart pre OFC

15:30  odovzdávanie cien

15:45  ukončenie podujatia

Slovenský Okruhový Pohár

Štartovné môžu jazdci zaplatiť dvoma spôsobmi, buď na účet Slovenského Okruhového Pohára do 14 dní pred pretekmi, alebo registrovaní jazdci priamo na mieste:
•    Štartovné uhradené na účet organizátora 14 dní pred pretekom 139,- eur
•    Štartovné pre prihláseného jazdca hradené na mieste 159,-eur