Skupina A – STC (Small Touring Car)
Skupina A združuje autá s objemom do 1600 cm3 a do 2000 cm3. Medzi nelicencovanými jazdcami v triede do 1600 cm3 je na prvom mieste so štyrmi víťazstvami Pavol Dlugoš na Škode Felicia, ktorý má na konte 60 bodov. Druhý Marek Jančo na Forde Fiesta stráca len 6 bodov. Na treťom mieste nájdeme Mária Bobošíka na Volkswagene Polo, ktorého s počtom bodov 48, delí od druhého miesta len 6 bodov. Rozostupy medzi jazdcami sú minimálne a v druhej polovici sezóny sa môžeme tešiť na tuhé boje o body a o miesta na pódiu. V licencovaných 1,6-kách drží prvé miesto pevne v rukách Igor Végh na Honde CRX, ktorý dvakrát vyhral a dvakrát skončil druhý, takže má spolu 56 bodov. Druhé miesto patrí Veronike Vanyovej na Lotuse Elise s 30 bodmi za dve prvé miesta. Triedu do 2000 cm3 medzi nelicencovanými jazdcami vedie Jiří Končený na Renaulte Clio, ktorý vybojoval štyri víťazstvá a získal tak 60 bodov. Na druhom mieste so stratou len 5 bodov čaká na svoju šancu Alexander Šuhajda na Renaulte Clio. Má na konte 55 bodov, veríme že o prvé miesto v triede zabojuje a môžeme čakať napínavé súboje. Tretí je Nikolaus Menches na Ginette G20 Cup, ktorý nazbieral 36 bodov.
Skupina B – BTC (Big Touring Car)
V skupine B nájdeme autá s objemom do 3000 cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3. Triedu do 3000 cm3 medzi nelicencovanými jazdcami vedie André Mašek na BMW 130i, ktorý pravidelným ziskom pódií nazbieral 68 bodov. Iba 4 body stráca na druhom mieste Mário Komačka BMW M3 Compact. Môžeme sa teda tešiť na zaujímavé boje o prvé miesto. Tretie miesto patrí Brigitte Schmalzl na Mercedese 190, ktorá získala 46 bodov. V hodnotení triedy licencovaných jazdcov v triede do 3000 cm3 suverénne kraľuje Peter Žáček na BMW M3, pretože vyhral všetkých šesť pretekov prvej polovice sezóny a má na konte 90 bodov. Druhé miesto patrí Dušanovi Vicenovi na BMW E36 GT, ktorí vybojoval 76 bodov. Na treťom mieste priebežného poradia nájdeme Petra Šilíka na BMW M3 Compact, ktorí získal 62 bodov. V hodnotení triedy do 3500 cm3 medzi nelicencovanými jazdcami vedie Radek Hort na BMW M3, ktorý dvakrát vyhral, trikrát skončil tretí a získal spolu 63 bodov. Hneď 3 body za ním so štyrmi víťazstvami je na druhom mieste Jiří Procházka na BMW M3 GTR. Tretie miesto patrí Tomášovi Pospíšilovi, ktorý vybojoval štyri druhé miesta má 52 bodov. Čelo triedy je veľmi vyrovnané a môžeme sa tešiť na napínavé súboje v každých pretekoch. Triedu nad 3500 cm3 medzi nelicencovanými jazdcami ovládol Stanislav Šedivec na Chevrolete Corvette ZR1, Vyhral štyri preteky a dvakrát skončil druhý, čím získal 86 bodov. Druhý Libor Šichtař na BMW M3 má 30 bodov a tretí Geri Gaitzenauer na Porsche 997 GT3 získal 22 bodov. Jediným licencovaným pretekárom v triede na 3500 cm3 je Rudolf Machánek na Mercedes SLS AMG GT3, tým pádom je aj priebežne prvým.
Skupina C – OFC (Open and Formula Cars)
V skupine OFC jazdia otvorené autá a formule. Počas prvej polovice sezóny sa sem prihlásili iba nelicencovaní jazdci. Prvé miesto medzi otvorenými autami vybojoval Ondřej Kočka na Caterhame, ktorý raz vyhral, trikrát skončil druhý a dvakrát šiesty. Vybojoval spolu 64 bodov a je s 33 bodovým náskokom na čele tabuľky. Druhé miesto patrí Martinovi Prihodovi na Radicale SR4, ten má na konte 31 bodov. O tretie miesto sa delia Radim Havlík na KTM X-Bow a Maciej Marcinkiewicz na Radicale. Obaja dvakrát vyhrali a získali 30 bodov. Prvé miesto je síce ďaleko, ale druhé a tretie delí iba jediný bod. To sľubuje zaujímavú druhú polovicu sezóny. Medzi formulami kraľuje Miroslav Nižnanský na Formule Opel Lotus, ktorý štyrikrát vyhral a dvakrát skončil druhý, teda spolu získal 86 bodov. Druhé miesto patrí Petrovi Schoberovi na formule Renault 2,0 s 30 bodmi za dve víťazstvá a tretí je Jozef Chobot na formule König 1,4, ktorý skončil dvakrát tretí a má 22 bodov. Organizátori Slovenského Okruhového Pohára sa rozhodli v druhej časti sezóny zrušiť triedu formúl, pretože v nej dlhodobo jazdí len jedno auto. Zároveň by sa chceli ospravedlniť Miroslavovi Nižnanskému, ako jedinému pravidelnému účastníkovi v triede formúl za to, že nebude môcť dokončiť sezónu Slovenského Okruhového Pohára.
Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
Do skupiny Cup patria Mazdy MX-5 Cup a Fordy Fiesta R1 Cup. Vo Fiesta Cupe vybojoval doteraz najviac bodov Luděk Dolejš. Za štyri prvé miesta, jedno druhé a jedno tretie získal spolu 84 bodov. S 8 bodovou stratou je na druhom mieste Roman Velíšek, ten raz vyhral, trikrát skončil druhý a dvakrát tretí, takže má na konte 76 bodov. Tretie miesto so 60 bodmi vybojoval Martin Hlavna. MX-5 Cup vedie s 78 bodmi za tri prvé miesta, jedno druhé, jedno tretie a jedno štvrté Tibor Gloznek. Druhé miesto patrí Drahomírovi Osvaldovi s 62 bodmi. Tesne sa ním je s 58 bodmi Lukáš Koník. Obidve triedy v skupine CUP sú vyrovnané a pretekári bojujú o každý bod. Druhá polovica sezóny preto sľubuje tuhé boje na cupových autách.
Media Cup
O tom, že motoristickí novinári vedia informovať o motoršporte nikto nepochybuje. O tom, že vedia aj krútiť volantom pravidelne presviedčajú v rámci Media Cupu Majo Bóna, Maroš Čabák, Ľuboš Mistrík a Ján Žgravčák. Jazdia na Mazdách MX-5 Cup a na trati si nič nedarujú. Najlepšie sa darí Majovi Bónovi, ktorý dvakrát vyhral a má na konte 30 bodov. O druhé miesto s počtom bodov 22 delia všetci ostatní. Media Cup je teda poriadne vyrovnaný a páni novinári sa o prvé miesto ešte poriadne pobijú.
Prvá polovica sezóny Slovenského Okruhového Pohára bola poriadne napínavá. Nikto ešte nemá svoju pozíciu istú a bodové rozdiely medzi jazdcami sú veľmi malé. Vyrovnané pole sľubuje kopec zaujímavých súbojov v druhej polovici sezóny, kedy Slovenský Okruhový Pohár opäť navštívi Pannoniaring, Brno a nakoniec Slovakia Ring. Okrem pretekov, na ktoré sme boli zvyknutý v prvej polovici sezóny sa teraz môžeme tešiť aj na novo spustený Time Attack, kde si môže atmosféru na okruhu vychutnať naozaj každý, dokonca aj so sériovým autom. Kompletnú tabuľku priebežného poradia, ako aj informácie k Time Attacku nájdete na webe Slovenského Okruhového Pohára www.okruhy.sk.
Zdroj: tlačová správa