Prvé preteky

Skupina A – STC (Small Touring Car)
Najrýchlejším v prvej kvalifikácii malých áut, kde sú stroje s objemom do 1600 cm3 a do 2000 cm3, bol Csaba Gáspár na Alfe Romeo s najlepším časom 2:17,798. Miesto v prvom rade si vybojoval aj Pavol Silárd na Škode Octavia. Preteky ovládol Csaba Gáspár a nikomu nedal najmenšiu šancu čo i len pomyslieť na prvé miesto. Po pretekoch však uznal, že jeho technika je oveľa lepšia a prenechal svoju pozíciu ostaným pretekárom. V Okruhovom Pohári v triede do 2000 cm3 tak vyhral Jiří Končený na Renaulte Clio, druhý skončil Michal Malíček na Renaulte Clio a tretí Ján Poláček na Honde S2000. Medzi nelicencovanými jazdcami v triede do 1600 cm3 vyhral Marek Jančo na Forde Fiesta, druhý skončil Zdeněk Ošťádal na Citroëne C2 VTS a tretí Martin Kovalčík na Honde CRX.

Mazda MX-5 Cup

Na Slovakia Ringu mal premiéru MX-5 Cup

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
Prvé miesto na štarte veľkých áut, kde sú triedy do 3000 cm3, do 3500cm3 a nad 3500 cm3,  si vybojoval Jiří Procházka na BMW M3 GTR s časom 2:09,169. S druhým miestom na štartovom rošte sa tak musel uspokojiť Rudolf Machánek na Mercedese SLS AMG GT3. V hodnotení Slovenského Okruhového Pohára v triede nad 3500 cm3 vyhral Rudolf Machánek na Mercedes SLS AMG GT3, v triede do 3000 cm3 sa na pódium postavili pretekári v zložení, prvý Peter Žáček na BMW M3, druhý Dušan Vicen na BMW E36 GT a tretí Marián Polónyi na BMW 130i. Medzi jazdcami bez licencie sa stal víťazom v triede nad 3500 cm3 Stanislav Šedivec na Chevrolet Corvette ZR1. V triede do 3500 cm3 si prvé miesto vybojoval Jiří Procházka na BMW M3 GTR, druhý skončil Tomáš Pospíšil na BMW Z4 GTR a tretí Radek Hort na BMW M3. Triedu do 3000 cm3 vyhral Petr Kochta na BMW 130i, druhé miesto vybojoval André Mašek na BMW 130i a tretí prišiel Christoph Schmalzl na Mercedese 190.

Skupina C – OFC (Open and Formula Cars) 
Medzi otvorenými autami a formulami bol v prvej kvalifikácii najrýchlejší s časom 2:27,603 Radim Havlík na KTM X-Bow a druhé miesto na štarte si vybojoval Peter Schober na Formule Renault 2,0.  Preteky a aj triedu otvorených áut v Okruhovom Pohári vyhral Radim Havlík na KTM X-Bow, druhý v tejto triede skončil Ondřej Kočka na Caterhame. Prvé miesto medzi formulami získal Peter Schober na Formule Renault 2,0, druhý skončil Miroslav Nižnanský na Formule Opel Lotus a treticu na stupni víťazov doplnil Jozef Chobot na Formule König 1,4.

Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
Novinkou sezóny 2015 je skupina Cup, do ktorej patria Mazdy MX-5 Cup generácie NA a Fordy Fiesta R1 Cup. Prvé miesto na štarte medzi cupovými autami získal s časom 2:51,178 Luděk Dolejš, vedľa neho sa postavil Karel Šindelář, obaja na Fordoch Fiesta R1 Cup. O prvé miesto v pretekoch bojovali Luděk Dolejš a Karel Šindelář. Nič si nedarovali a z tvrdého súboja nakoniec vyšiel víťazne Luděk Dolejš, ktorý vyhral preteky i triedu Fiesta Cup. Druhý medzi Fiestami skončil Roman Velíšek a tretí Bohuš Šesták. Prvé miesto v MX-5 Cupe získal Tibor Gloznek, po druhé si prišiel Lukáš Vician a tretí skončil Drahomír Osvald.

Formula Renault 2,0

Peter Schober štartoval s novou Formulou Renault 2,0

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Druhé preteky

Skupina A – STC (Small Touring Car)
Poradie na štarte druhých pretekov určila druhá kvalifikácia. V nej bol opäť najrýchlejší Csaba Gáspár na Alfe Romeo, ktorý zajazdil čas 2:16,832. Druhé miesto na štarte malo patriť Alexandrovi Šuhajdovi na Renaulte Clio. Csaba Gáspár ale pre technické problémy do pretekov nenastúpil. Preteky a aj prvé miesto v hodnotení Okruhového Pohára v triede do 2000 cm3 vybojoval Jiří Konečný na Renaulte Clio, druhé miesto obsadil Alexander Šuhajda na Renaulte Clio a tretie miesto získal Stefan Schafhauser na Lotuse Exige. V triede do 1600 cm3 si po prvé miesto prišiel Marek Jančo na Forde Fiesta a druhý skončil Zdeněk Ošťádal na Citroëne C2 VTS.

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
V druhej kvalifikácii veľkých áut bol najrýchlejší Jiří Procházka na BMW M3 GTR s časom 2:10,481. Druhé miesto na štarte tak zostalo Rudolfovi Machánkovi na Mercedese SLS AMG GT3. Prvé miesto v hodnotení Slovenského Okruhového Pohára v triede nad 3500 cm3 získal Rudolf Machánek na Mercedese SLS AMG GT3. V triede do 3000 cm3 vyhral Peter Žáček na BMW M3, po druhé miesto si prišiel Dušan Vicen na BMW E36 GT a po tretie Marián Polónyi na BMW 130i. Do Okruhového Pohára si body za prvé miesto v triede nad 3500 cm3 pripísal Stanislav Šedivec na Chevrolet Corvette ZR1. Triedu do 3500 cm3 vyhral Jiří Procházka na BMW M3 GTR pred druhým Tomášom Pospíšilom na BMW Z4 GTR a tretím Karlom Kováčom na BMW Z3M Coupe. Najrýchlejším v triede do 3000 cm3 medzi nelicencovanými pretekármi bol Christoph Schmalzl na Mercedese 190, druhé miesto vybojovala Brigitte Schmalzl tiež na Mercedese 190 a tretí skončil Mário Komačka na BMW M3 Compact.

Skupina C – OFC (Open and Formula Cars) 
Prvé miesto na štarte druhých pretekov v skupine OFC získal s časom 2:21,463 Peter Schober na Formule Renault 2,0. Veľmi tesne ušla pole position Radimovi Havlíkovi na KTM X-Bow, ktorý stratil na najlepší čas Petra Schobera len 0,066 s! Radim s Petrom sa naháňali počas celých pretekov. Nakoniec vyhral Radim Havlík na KTM X-Bow a pripísal si body na prvé miesto v Okruhovom Pohári v triede otvorených áut. Druhý v tejto triede skončil Ondřej Kočka na Caterhame. Peter Schober na Formule Renault 2,0 síce skončil druhý v pretekoch, no vyhral triedu formúl pred druhým Miroslavom Nižnanským na Formule Opel Lotus a tretím Jozefom Chobotom na Formule König 1,4.

Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
S časom 2:51,095 vyhral druhú kvalifikáciu skupiny CUP Luděk Dolejš a vedľa neho sa na štarte postavil Roman Velíšek, obidvaja na Fordoch Fiesta R1 Cup. Druhé preteky i triedu Fiesta Cup vyhral Luděk Dolejš, druhý v tejto triede skončil Roman Velíšek a tretie miesto si vybojoval Karel Šindelář. Triedu MX-5 Cup vyhral Tibor Gloznek, po druhé miesto si prišiel Lukáš Vician a treticu doplnil Drahomír Osvald.

Mazda MX-5 Cup

Maroš si preteky vychutnal

Media Cup
Mazdy MX-5 Cup si v rámci Media Cupu vyskúšali aj novinári Majo Bóna (Brejk), Maroš Čabák (TopSpeed.sk), Luboš Mistrík (eTrend.sk) a Ján Žgravčák (STV). Čakal ich voľný tréning, kvalifikácia a preteky s letmým štartom. Kým vo tréningu sa novinári zoznamovali s technikou, v kvalifikácii už išli naplno. Najrýchlejší bol Majo Bóna s časom 2:52,509 a druhé miesto na štarte získal Ján Žgravčák. V pretekoch Majo Bóna všetkým ušiel, no o druhé miesto bojovali Ján Žgravčák s Marošom Čabákom. Cieľom na druhom mieste nakoniec prešiel Ján Žgravčák a Maroš Čabák získal tretie miesto. Na štvrtom mieste skončil Luboš Mistrík.

Kompletné výsledky a galériu z úvodného podujatia Slovenského Okruhového Pohára nájdete na stránke www.okruhy.sk. Veríme, že sa preteky páčili jazdcom i divákom a prídu v ešte hojnejšom počte na druhé podujatie 16. apríla 2015 na maďarskom Pannoniaringu, ktorý je od Bratislavy vzdialený len 120 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zdroj: tlačová správa