Skupina STC (Small Touring Cars)
Skupina STC združuje autá s objemom do 1600 cm3, do 2000 cm3 s hmotnosťou do i nad 1000 kg, autá s objemom do 3000 cm3 a malé otvorené autá. V brnenskej kvalifikácii bol najrýchlejším Ondřej Kočka na Caterhame, ktorý si časom 2:23,886 vybojoval najlepšiu pozíciu na štarte. Preteky však neboli bezproblémové, kolidovali Christoph Schmalzl na Mercedes 190 a Peter Hrivnák na BMW M3 Compact, ani jeden z nich nanešťastie nemohol pokračovať. Prvé preteky suverénne vyhral Ondřej Kočka na Caterhame a ako jediný zástupca malých áut svoju triedu vyhral. Druhý v pretekoch bol víťaz triedy do 3000 cm3, Marián Polónyi a hneď za ním v pretekoch i triede skončil Tomáš Zabloudil a tretí prešiel cieľom Petr Kochta, všetci jazdili na BMW 130i. V triede do 2000 cm3 nad 1000 kg zvíťazil Michal Malíček pred Ervínom Cséfalvayom , obaja na Renaultoch Clio a tretie miesto obsadil Marián Rajnoha na Honde Civic Type-R. Triedu do 2000 cm3 do 1000 kg vyhral Ľuboš Šesták na Peugeote 306, druhý prešiel Cieľom Robert Gugg na Lotuse Elise a po tretie miesto si prišiel Filip Švancar na Nissane Sunny GTI. Triedu do 1600 cm3 vyhral s veľkým, takmer minútovým náskokom Marcel Liedl na Lotuse Elise, druhý skončil Juraj Gajer na Honde Civic a tretie miesto patrilo Jozefovi Moróczovi na Opli Astra.
Na preteky SOP si chodí zajazdiť aj legenda slovenského motoršportu, Marián Rajnoha
V kvalifikácii na druhé preteky bol najlepším Petr Kochta na BMW 130i, jeho čas 2:24,658. No v pretekoch sa dopredu dostal Ondřej Kočka na Caterhame. Ondřej nakoniec vyhral preteky i triedy malých otvorených áut. Druhý v pretekoch a prvý v triede do 3000 cm3 skončil Tomáš Zabloudil, s malým rozstupom bol za ním druhý v triede Marián Polónyi, obaja na BMW 130i, a tretie miesto obsadila Brigitte Schmalzl na Mercedes 190. V triede do 2000 cm3 nad 1000 kg sa stal víťazom Michal Malíček, za ním prešiel cieľom Ervín Cséfalvay, obaja na Renaultoch Clio a tretí skončil Marián Rajnoha na Honde Civic Type-R. Triedu do 2000 cm3 do 1000 kg vyhral Robert Gugg na Lotuse Elise, druhý prešiel cieľom Filip Švancar na Nissane Sunny GTI a tretie miesto obsadil Ľuboš Šesták na Peugeote 306. V triede do 1600 cm3 opäť dominoval Marcel Liedl na Lotuse Elise, druhý skončil Juraj Gajer na Honde Civic.
Skupina BTC (Big Touring Cars)
Do skupiny patria autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3 a veľké otvorené autá. V prvej kvalifikácii si najlepšiu pozíciu do pretekov vybojoval Marcel Baláž na BMW Z4 GT3, ktorý v Brne zajazdil čas 2:05,422. Prvé preteky i triedu nad 3500 cm3 vyhral Marcel Baláž na BMW Z4 GT3, druhé miesto obsadil Jan Baláž na BMW M4 a tretí skončil Petr Vencálek na BMW M3 E92 GTR. V triede do 3500 cm3 zvíťazil Jiří Procházka, druhý prešiel cieľom Martin Duras, obaja na BMW M3 E36 GTR a tretí bol Otto Svoboda na BMW M3 E46 GTR. V triede veľkých otvorených áut porazil Rudolf Radič na Radicale Radima Havlíka na KTM X-Bow.
Skupinu BTC ovládol Marcel Baláž na BMW Z4 GT3
Aj druhú kvalifikáciu skupiny BTC vyhral Marcel Baláž na BMW Z4 GT3, tentokrát s časom 2:06,626. Kvalifikáciu ale poznačila nehoda Otta Svobodu, kvôli ktorej boli spojené druhé preteky skupín STC a CUP. V druhých pretekoch skupiny BTC bol najlepším opäť Marcel Baláž na BME Z4 GT3, ktorý vyhral i triedu do 3500 cm3. Druhý v tejto triede skončil Petr Vencálek na BMW M3 E92 GTR a tretí Radek Hort na Porsche 911 GT3 Cup. V triede do 3500 cm3 zvíťazil Jiří Procházka na BMW M3 GTR, druhé miesto vybojoval Karel Kováč na BMW Z3 M Coupé a tretí prešiel cieľom Roman Kolařík na BMW 3200. Triedu veľkých otvorených áut vyhral Rudolf Radič na Radicale pred Radimom Havlíkom na KTM X-Bow.
Skupina CUP
V skupine CUP jazdia Mazdy MX-5 Cup, Lotusy Elise Cup a Fordy Fiesta R1 Cup. V prvej kvalifikácii si najlepšie miesto na štarte zabezpečil časom 2:34,591 Adam Tarnóczy na Lotuse Elise. Hneď prvé kolo pretekov bolo veľmi dramatické, v prvej zákrute po štarte ostala stáť krížom cez trať Anett György na Lotuse Elise. Ďalší dvaja pretekári na Lotusoch si nerozumeli na štadióne, kolidovali Ivan Lexa a Veronika Vanyová. Veroniku náraz katapultoval do vzduchu a pri dopade odtrhla ľavé predné koleso a preteky pre ňu skončili. Ivan dokrúžil s poškodeným autom do cieľa. Preteky i triedu Lotus Elise Cup nakoniec vyhral Adam Tarnóczy, pred Tomášom Bizubom a Anett György. Trieda MX-5 Cup bola veľmi tesná, víťaz Lukáš Koník mal len 0,5 s náskok pred druhým Martinom Hlavnom a ďalších 0,5 s za mini skončil tretí Samuel Moskál. Triedu Fiesta Cup vyhral Luděk Dolejš pred Jaroslavom Petrášom a Karlom Šindelářom.
V skupine CUP ukázal rýchlosť Adam Tarnóczy
Druhú kvalifikáciu vyhral Tomáš Bizub na Lotuse Elise. Organizátori museli kvôli nehode v kvalifikácii skupiny BTC spojiť druhé preteky skupín STC a CUP, pričom pretekári CUPových štartovali o 20 s neskôr ako skupina STC. Tentokrát si jazdci dávali pozor a v pretekoch sme nevideli veľké kolízie. Preteky i triedu Lotus Elise Cup vyhral Adam Tarnóczy pred Tomášom Bizubom a Anett György. V triede MX-5 Cup zvíťazil Lukáš Koník, druhé miesto vybojoval tesne Samuel Moskál a tretí prešiel cieľom Martin Hlavna. V triede Fiesta Cup bol najlepším Luděk Dolejš, druhý skončil Jaroslav Petráš a tretí Karel Šindelář.
Time Attack
Time Attack je pevnou súčasťou podujatí Slovenského Okruhového Pohára a jeho jazdci sa dostanú na trať hneď po skončení posledných pretekov skupiny BTC. Ich program zahŕňa voľný tréning a dve merané kvalifikácie, z ktorých súčet najlepších časov rozhodne o víťazovi. Triedu do 2000 cm3 vyhral Ondřej Kočka na Caterhame s časmi 2:21,612 a 2:19,855, druhé miesto vybojoval Tomáš Příhoda (2:35,599 a 2:33,170) a tretí skončil Zdeněk Rajdus (2:37,108 a 2:36,792), obidvaja na Hondách Civic Type-R. Triedu do 3500 cm3 vyhral s časmi 2:24,518 a 2:25,519 Peter Hodoš na BMW 3200, druhé miesto obsadil Petr Dostal na BMW M3 E46 (2:26,518 a 2:26,141) a tretí bol Peter Schober na KTM X-Bow (2:27,233 a 2:28,362). V triede nad 3500 cm3 bol najrýchlejší s časmi 2:19,661 a 2:19,985 Ivan Šoltýs na Porsche 911 GT3 RS, druhý miesto vybojoval Martin Kopecký na BMW M3 E92 (2:25,240 a 2:25,246) a tretiu priečku obsadil Dalibor Kořízek na BMW M3.
Kompletné výsledku a fotogalériu zo štvrtého kola Slovenského Okruhového Pohára a Time Attacku nájdete na stránke www.okruhy.sk. Obidva seriály pokračujú 29. augusta 2016, kedy sa vrátia na maďarský Pannonia Ring. Pretekári MX-5 Cupu sa za volant dostanú o týždeň skôr a môžete sa nich tešiť na Veľkej Cene Slovenska 19. – 21. augusta 2016 na Slovakia Ringu.
Zdroj: tlačová správa