Najlepším jazdcom pretekov bol Marek Hirš - stále v akcii :)
Nový formát - 3 hodiny, dva smery, dve motokáry
Všetky KartCupy sa doteraz jazdili v jednoduchom formáte - dvojhodinovka v jednom smere. Po desiatich podujatiach prišiel vhodný čas na zmenu. Väčšina jazdcov už má dobrú kondičku a vydržať v káre aj polhodinu a viac vkuse nie je väčší problém. Organizátori preto pripravili 3h preteky s malou prestávkou na dotankovanie. Nový koncept sa po absolvovaní 10 minútovej kvalifikácie jazdí 2x 90 minút, v oboch smeroch. Tímy si už pri registrácii žrebovali dve čísla motokár, každú pre jeden smer jazdy. Počas prestávky na dotankovanie a kontrolu motokár tímy presadli do iných mašín a väčšina z nich, samozrejme, znovu rozobrala taktiku na drobné. Voľnejšie pravidlá KartCupu dávajú veľký priestor pre individuálnu taktiku. To mnohé skupiny využívajú. Hlavne tí, ktorí chcú urobiť výsledok. Iné tímy jazdia pre zábavu a zážitok, v presnom rozdelení počtu odjazdených minút v pretekoch pre každého jazdca, bez ohľadu na to, či to tím posunie vpred, alebo dozadu.
Preteky KartCup majú aj prísnu vstupnú a výstupnú kontrolu tímov a výsledkov, tak aby bolo všetko v poriadku...
Plné štartovné pole
Kombinácia väčšieho poplatku na tím s dátumom pretekov uprostred leta dávali pádne dôvody na nízku účasť. Prekvapivo, preteky boli plné. Zdá sa, že nadšenci sa majú chuť voziť stále dlhšie a dlhšie... Nový koncept však na rozdiel od starého kde bolo možné robiť aj dva preteky po sebe môže v Kart1 Aréne prijať maximálne 16 tímov. Špičkovo vybavená Kart1 Aréna má až 18 motokár Sodikart RX7 s max. výkonom 9 h. Z organizačného hľadiska hladkého priebehu pretekov a prípadných technických porúch je vhodné nechať minimálne jednu náhradnú. Na registrácii si zástupcovia tímov žrebovali po dve pingpongové loptičky. Biela bola kára pre kvalifikáciu a prvý smer, druhá pre opačný smer pretekov.
Striedanie jazdcov vždy ponúkne fotografom úsmevné momenty
Kvalifikáciu vyhrala jediná žena
Na minulých pretekoch sa niektorí jazdci vyjadrili, že za 6 minút si akurát zohrejú motokáru. Organizátori im teda vyšli v ústrety a kvalifikácia má od teraz 10 minút. Podobne ako v predošlých pretekoch, aj teraz na trati dominovala Renáta Zajceva z tímu Na Hrane. Je veľmi milé, že preteky jazdí so svojim manželom a kamošom. Z takto spoločne realizovaného koníčka by si mali zobrať vzor mnohé mladé páriky, či rodinky... :) Renáta kvalifikáciu vyhrala naj. časom 45,468 s. Druhé miesto na štarte pre tím Steps Nitra vybojoval profesionálny motokárista Marek Hirš s časom 45,541. Tretie miesto v letmom štarte s časom horším len o 0,001 s patrilo vďaka Mariánovi Matúšovi tímu HBRT. Už toto jasne dokumentuje vysokú konkurenciu a kvalitu jazdcov v KartCupe.
90 min. v správnom smere
Letmý štart odpálil preteky v pôvodnom smere jazdy Kart1 Arény. Podmienkou bolo, aby pretekať na trať nastúpil každý jazdec do oboch smerov. Zároveň stačilo, aby sa z celkového času pretekov 180 min. aktívne zúčastňoval min. 1/6 celkovej dĺžky, teda 30 minút. Tieto pravidlá dávajú pekný priestor na tímovú stratégiu. Najrýchlejšie kolo pretekov 45.297 v tejto časti zajazdil Marek Hirš zo Steps Nitra. Napriek tomu, tento tím končil prvú časť na III. mieste. Prvenstvo získali Go Baby Go pred tímom HBRT. Prvá časť pretekov skončila priebežným poradím podľa nasledovnej tabuľky:
90. v opačnom smere
Počas prestávky viacerým jazdcom došlo, že pravidlá nového konceptu zachovávajú len poradie, nie náskoky a rozdiely medzi tímamy. Toto opatrenie resetovať preteky malo pôvodne povzbudiť slabšie tímy začať bojovať znova, prípadne zmeniť taktiku. S novou károu a na "novej" trati sa črtali možnosti ako to realizovať. Zástupcovia lepších tímov namietali, že práve skončili ďalšiu 90 minútovú kvalifikáciu, a mali pravdu. Práve tento prechod z jedného smeru na druhý organizátori prehodnotia. Už teraz je jasné, že do celkových výsledkov pretekov sa zarátajú výsledky oboch smerov pretekov. Voľnejšie pravidlá niektoré tímy z hľadiska stratégie využili na maximum. Práve tím Na Hrane totiž svojich dvoch slabších jazdcov nasadil na prvé kolo (aby splnili podmienku každý jazdec nastúpi do oboch smerov) a tiež pár minút pred koncom. Gro v opačnom smere odjazdila skvelo jazdiaca Renáta Zajcevová. Pohľad na výsledky však ukáže, že napätie bolo na trati do posledného kola a taktika na víťazstvo sa celkom nepodarila. Rovnako v tomto smere zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov Marek Hirš s časom 45,492 s.
3 hodinovka sa páčila
Celkovo sa nový koncept pretekov väčšine zapáčil, čo dokumentuje aj akutálna anketa na www.kartcup.sk Automaticky to však neznamená, že od teraz sa KartCup bude jazdiť už len ako trojhodinovka. Nový formát ponúka možnosť ako spestriť seriál vytrvalostných pretekov formátom, keďže Slovensko ponúka skutočne len minimum areálov, kde takéto preteky možno usporiadať na dobrej úrovni.
Partnerom pretekov sa stal nápoj Alcohol Killer
VÝSLEDKY X. KartCup 2012
1. miesto HBRT tím (Marián MATÚŠ, Matúš LÖRINČÍK a Attila KLARIS)
2. miesto Na Hrane (Renáta ZAJCEVOVA, Kirill ZAJCEV, Jozef JUST)
3. miesto STEPS Nitra (Oto a Martin HROBOVCI a Marek HIRŠ)
4. miesto Polnoční jazdci (Tibor GLOZNEK, Milan VANDÁK a Peter HODOŠ)
5. miesto Go Baby Go (Braňo, Tomáš a Dunaš BIZUBovci)
6. miesto T.R.C. (Tomáš a Daniel POLERECKÍ a Radovan MIHÁLEK)
7. miesto BK Racing (Ján a Luboš MORAVČÍKovci a Peter KOMÁREK)
8. miesto RIVAL CAR (Zoltán a Kristián LOVÁSZovci a Miro TICHÝ)
9. miesto TopSpeed.sk (Marian ČABÁK, Luboš ŠULOVSKÝ a Michal RAJTER)
10. miesto Svetový mier (Ondrej RABATÍN, Andrej CIMMERMANN a Peter ŠTURDÍK)
11. miesto OSLÍK GP tím (Stano BODI, Milan KOLESÁR a Robo EMILA)
12. miesto ASOS tím (Ivan VLKOVIČ, Viktor ŠEDIVÝ a Milan CHORVÁT)
13. miesto BIKE Team BA (Jakub a Martin ŠKOPEKovci a Noro KIRSCHNER)
14. miesto AUTOCROSS Pažický (Miloš, Maroš, Marian a Daniel PAŽICKÍ)
15. miesto FLAT Tyre Assoc. (Dominik SEKÁČ, Juraj BEBJAK, Vilo MRAVEC, Lukáš ŠTERBA)
16. miesto ET CAR (Juraj MITRO, Juraj a Tomáš MALÝ, Marek MACIK a Peter POLÁK)
Seriál KartCup podporujú:
CarZone, Alcohol Killer, AUTOGLYM, Kart1 Aréna, GoKarts Holíč.