Minulý víkend sa mu podarilo splniť si niekoľkoročný sen. Štartoval v profesionálnych pretekoch s profesionálnymi pretekármi na profesionálnom okruhu na profi aute. :) O celoživotný zážitok sa rozhodol podeliť s priateľmi na svojej FB stránke a jeho príspevok mal taký ohlas, až sme sa rozhodli, že stojí za váš čas a malú závisť :)
Tomášov text zverejňujem v pôvodnom znení (bez diakritiky):
Tomáš Erdelyi (vľavo) si minulý víkend na Autodrome v Brne splnil motoršportový sen. Nadšený z neho bude ešte naozaj dlho!
Priatelia! Musim sa s Vami podelit o moj naj motorsportovy zazitok :-) Vzdy som tuzil skusit VELKE zavody v OZAJSTNOM aute v PROFI teame a tento vikend sa mi to splnilo! Jazdieval som kopce, sprinty, slalomy a posledne dva roky jazdim okruhy v triede do 3500 cm v ramci serie FIA CEZ. V profi teame sa uz sice dlhsie pohybujem, ale to ostatne na mna cakalo doteraz. Po dlhej dobe som zazil zavodny vikend bez podia a poharov ale na druhej strane plny emocii, skusenosti a zazitkov.
Minuly tyzden sme si s Robertom Šenkýřom z teamu Šenkýř motorsport zavolali a slovo dalo slovo, „Startujeme epilog!“. Na tom by nebolo nic zvlastne, ved za poslednych cca 12 rokov ani na jednom podujati nechybali, ale teraz to bolo ine. Epilog bol zlučeny s velmi prestiznou seriou Hankook 24h pod zastitou agentury Creventic, kde miesto 6 hodin sa ide 12 hodin. Same zvucne mena a velmi rychle auta. Ved posudte sami: na startovke bolo cca 60 aut, jazdci ako Wendlinger – Ex pilot F1, Sebastian Asch – tohtorocny vitaz ADAC GT Master, Matteo Malucelli – tovarensky jazdec Ferrari, Tomas Enge – exF1 jazdec a tiez vynikajuci jazdec GTciek, Peter Kox a kopec dalsich.
V BMW Z4 GT3, a vlastne v ziadnej GT3ke som v zivote nesedel, ale hovorim si vsak Brno poznam celkom dobre tak to skusim. Pytam sa na zostavu jazdcov. Robert na to: No Ty, Ja, Lennart Marioneck, Markus Palttala a Ralf Oeverhaus. Hovorim si, preco nie, takto ukoncit sezonu musi byt uzasne. Vo stvrtok sme urobili administrativne ukony, prebrali auto a cakali na piatok, ked sa malo potrenovat. Bolo mokro a trocha hmlisto, ale isli sme do toho. Auto fungovalo dokonale a ja som sa snazil s tou bestiou skamaratit. Z kola na kolo som zrychloval a bol som vcelku spokojny ja a aj sef teamu ako sa veci vyvyjaju. Po dvoch treningoch, kde sme si vsetci skusili auto dosla kvalifikacia. Ja som nastupoval stvrty v poradi, a v prvom kole sa mi podarilo auto naburat. Pocity, ktore som prezival neviem opisat. Velke preteky, dalsi jazdci v boxe, ocakavania a nadeje celeho teamu sa kvoli mojmu testosteronu a krvavim ociam rozplyvali. Auto sme doviezli do boxov, kde nas cakali druhe preteky. Zavod mechanikov s casom. A oni ho vyhrali! Zvladli ho na jednicku. Diky chalani z teamu Šenkýř motorsport (Tomas, Milan, Peta, Sebastian, Georg ,Jirka ,Dominik a Riso) a aj spickovym nemeckym inzinierom (Jens, Mark a Max)! Zas a znova sa potvrdilo ze su najlepsi!
Auto malo poskodene dve kolesa a zavesenie kolies plus kapotaze, ale po dvoch hodinach bolo pripravene. Nasledoval nocny trening, ktory keby sme neabsolvovali, tak nas do zavodu nepustia. Trening sme absolvovali a po porade jazdcov a sefa teamu, kde sme stanovili strategiu striedania jazdcov sme isli spat, aby sme nacerpali sil. Mechanici, samozrejme, pracovali dalej na aute, aby bolo v TOP kondicii, ci uz po mojej nehode, ci po zavodnom vikende v ADAC GT masters na Hockenheim ringu, odkial sa auto vratilo pred par dnami.
Dosla sobota. V noci viac nespal ako spal. Nastup na startovny rost a START! Ralf odstartoval a pekne viedol auto medzi supermi. V boxe sa uz pripravoval Lenny a potom som mal ist ja. Vymena jazdcov, pneumatik a tankovanie prebehlo v poriadku. Lenny viedol auto bravurne a nalada v boxoch bola pozitivna. Blizil sa moj stint. Lenny dosiel a ja som ho striedal, startujem do tankovacej zony a potom na trat. V aute treba spravit asi tolko ukonov ako v vesmirnej lodi enterprisse, ale mam na linke sefa teamu ktory ma kontroluje. Vychadzam medzi 50 velmi rychlych aut do mojho prveho sucheho kola v GT3ke v zivote! Srdce v krku busi, ako ked som stal pred plagatom Pamely Anderson a mal som 15 rokov. Ale pocit fantasticky! Postupne sa zrychlujem a predbieham pomalsie aj rychlejsie auta a po cca hodine a pol odovzdavam auto Robertovi, ktory prebera stafetu. Robert isiel profesorsky, vyrovnane a rychle, co vobec nebolo jednuduche, ked si predstavite, ze sa uz stmievalo. Na trati cca 50 aut roznych vykonosti a tried. Po Robertovi prebera auto nas favorit Markus, ktory ukazal ze v Z4 GT3 sa citi ako doma a podaval fantasticke vykony. Cely tim v boxoch napinavo sledoval na vsetkych moznych obrazovkach preteky a cakali sme na dalsie a dalsie striedanie. Jazdci sa parkrat prestriedali a preteky sa pomaly blizili ku koncu. Do auta znova nastupil Markus, aby uspesne doviedol auto do ciela. 15 minut pred koncom, pri malom incidente ho odzadu atakoval Mercedes SLS. Markus konci v strku, odkial sa dostal az po cca 4 minutach, co pre nas znamenalo minus dve kola, ale prisaham ze to boli moje najdlhsie styri minuty v zivote. Markus dojazdil na krasnom 7 mieste, co si myslim na to, ze sme isli bez velkej pripravy, k tomu 5 jazdcov, ktori sa skoro nepoznali, auto po nehode a v naozaj velmi kvalitnom konkurencnom obsadeni ci uz jazdcov, alebo techniky vobec nie je zle. Urcite chcem podakovat Robertovi za bezchybnu organizaciu a za moznost byt sucastou tak skvelej posadky. Tiez dvom Michaelam, ktore sa starali o pohodlie v zazemi, o obcerstvenie a o administrativu, mojej rodinke za pochopenie a mojim priatelom, ktory ma znova dosli podporit.
Takze este raz vsetkym velke DAKUJEM!
autor: Tomáš Erdélyi
Pamätná trofej podpísaná všetkými jazdcami tímu, aj mechanikmi.
P.S. Asi som sa, ako vzdy, moc rozpisal, ale ked to chcem charakterizovat kratsie, napriklad dvoma slovami tak musim povedat ze: "BOLO PO**CI!“
P.S.2: a vlastne mam trofej :-) a nie hocijaku, najkrajsiu! Zadne koleso, ktore som poskodil v kvalifikacii mi podpisali vsetci jazdci a aj cely team Šenkýř motorsport a ten mi bude navzdy pripominat moju premieru v GT3!
P.S.3: Myslim, ze kazdy petrolhead ma sen, ktory by si mal splnit. Mne sa to prave podarilo!