Niekto ju bude milovať, niekto nenávidieť
Upriamme našu pozornosť najprv na štandardnú M4. Jej veľká predná maska má väčšie spodné otvory na prívod vzduchu, vďaka čomu už nepôsobí tak veľmi rušivo. Tak trochu sa mne osobne začína páčiť. Agresívny predný nárazník s tradičnými líniami pre M modely takisto nechýba. Najatraktívnejšia časť celého auta bude bez pochýb tá zadná. Poriadne nafúknuté nárazníky, štvorica okrúhlych koncoviek výfuku a výrazný difúzor. To je niečo, čo M4 doteraz nemala. Pod kapotou bude 3,0 l twin turbo radový šesťvalec, známy napríklad z BMW X3M pod označením S58. Výkon bude začínať na úrovni 353 kW (473 k) s možnosťou manuálnej a automatickej prevodovky. Verzia Competition vodičovi ponúkne 375 kW (503 k) výhradne s 8 stupňovým automatom. Obe verzie budú pri uvedení na trh dostupné iba s pohonom zadných kolies, pohon všetkých štyroch kolies M xDrive bude dostupný neskôr. Oficiálne predstavenie nového BMW M3 a M4 bude 23. septembra.
Šírka je to, čo M4ka potrebuje
Okruhový variant M4 sa pri jeho pretekárskom debute zaradí k najkrajším špeciálom GT3 vôbec. M4 je výrazne širšia a nižšia. Zároveň bude menšia než dosluhujúca M6 GT3, čiže piloti budú mať v rukách omnoho agilnejšie vozidlo. Radový šesťvalec zo sériového auta prejde úpravami a jednou z nich je aj vývod výfukového potrubia. To po novom končí už za predným kolesom na spolujazdcovej strane. Vďaka tomu by M4 GT3 mala mať pomerne hútny zvuk. Vzadu samozrejme nechýba obrovské krídlo. Celkovo rozšírená karoséria pomohla atraktivite a vytvorila akýsi lepší balans obrovskej prednej masky a zvyšku auta. Každopádne, na konečný verdikt nad dizajnom novej M4 si počkajme na osobné stretnutie.
Zdroj: motor1.com
Foto: BMW