Skratka COPO znamená Central Office Production Order, teda špeciálna objednávka priamo v hlavnej kancelárii výrobcu. Úpravy špeciálne zamerané na zvýšenie výkonu a najmä schopnosti pretekať v drag race. Pred pol storočím sa vďaka tomu stala divízia COPO v USA slušne známa.
Odpich sedemlitra vám vyrazí dych ako štart stíhačky z lietadlovej lode.
Interiér potvrdzuje, že to nie je celkom hardkore šprint špeciál a dalo by sa s ním pojazdiť aj v bežnej premávke. Na iných kolesách, samozrejme...
Dnes tu máme Camaro v tomto štýle opäť. Je postavené podľa regulí NHRA, čo sú preteky pre sériové vozy s výkonovými a bezpečnostnými úpravami. Moderná verzia pre začiatok 21. storočia ponúka dve motorické verzie. Predbežne sa ráta s výberom medzi dvoma motormi V8 "supercharged 327" (5,3-liter) alebo neprepĺňaným 427 s objemom 7 litrov.
Pozrite na tie balóny. Toto auto sa na nič nehrá, takéto gumy majú len skutoční štvrťmíĺoví bojovníci...
Výrobca po 50. rokoch oprášenému projektu neuvádza dynamické parametre. Dá sa predpokladať, že táto mašina by mohla zložiť 1/4 míle pod 11 sekúnd.
Drag race Chevy nemá žiadne "zbytočné" čačky z obyčajnej verzie, namiesto nich je vybavený ochrannou klietkou, prifúknutou kapotou a špeciálnymi motoršportovými pneumatikami slik s rozmermi 4,5x28x15" v duchu týchto pretekov. Z vnútra zmizli zadné sedačky a vpredu sú škrupiny ako v správnom špeciály. Podvozok je tiež iný - na európske pomery trocha prehistorická pevná náprava vzadu, na prednej osi sú však klasické tlmiče. Pneumatiky sú radiálne sliky pre čo najlepšiu trakciu. Samozrejme len smerom vpred, toto auto sa so zákrutami veľmi nepriatelí...
Chevrolet zatiaľ nepotvrdil výrobu, keby sa o tom ale aspoň nerozmýšlalo, nechválili by sa s ním na výstave SEMA a my by sme ho tiež nespomínali :)