Neuznané najrýchlejšie auto Českej republiky

O rekord sa pokúsila Tatra T700 upravená reštaurátorskou firmou Ecorra Lubina. Pod coupé karosériou sa skrýval motor 4.4 V8 od Tatry, umiestnený pozdĺžne nad zadnou nápravou. Atmosférický motor bol dokonca vzduchom chladený. Výkon dosiahol hranicu 294 kW (400 koní) a putoval na zadné 18” kolesá cez 5 stupňovú manuálnu prevodovku. Ecorra Sport V8 vážila 1280 kg. Pokus o rekord jej zmarila MTX Tatra V8, ktorá deň pred plánovaným pokusom Ecorry dosiahla 260 km/h na letisku v Hradčanech u Mimonê. Podľa pravidiel sa rekord mohol prepísať iba raz za rok a aj keď Ecorra dosiahla 276 km/h, rekord uznaný nebol.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nový život na okruhoch

Po neúspechu sa Tatra Ecorra Sport V8 premiestnila do múzea. V ňom však dlho neobstála a v roku 2000 ju vykúpili bratia Hajduškový. Získaný bol iba skelet, bez motora. Bratia mali v pláne Tatru zobrať na pretekárske okruhy a začali s rozsiahlymi úpravami. 4,5 l vzduchom chladený motor ponúkal 294 kW (400 k) a až 500 Nm. Svoj debut si Ecorra odbila pri 6 hodinových pretekoch v Brne. V kategórii E 1, ktorá mala voľné pravidlá, vydržala iba 4 hodiny. Odstúpiť musela pre prasknutý homokinetický kĺb. Auto tím každý rok vylepšoval, pribudli nové aerodynamické prvky, zmena rozmerov tesne pod 5 metrov na dĺžku a z 1,8 m ju rozšírili na 2 metre.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

V roku 2004 vystriedalo pôvodné červené lakovanie čierne a 5 stupňový manuál uvoľnil priestor pre 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku. Všetky tieto zmeny mali za následok skresanie časov na Masarykovom okruhu v Brne z 2:30 na 2:07. To je približne o 10 sekúnd pomalšie, ako moderné pretekárske autá kategórie GT3. Po niekoľkých rokoch na pretekárskych okruhoch sa na začiatku uplynulej dekády Tatra opäť dostala do múzea v českých Lánech, blízko u Prahy. Tam však dlho nevydržala a v roku 2017 sa vrátilo k bratom Hajduškovým. Tí sa usilujú o vrátenie čiernej beštie na okruhy.

Foto: Archív autoforum.cz

Zdroj: autoforum.cz, auto.cz