Upravené rýdzo pretekárske, ale aj pouličné mašiny napokon odjazdili v kvalifikáciách a finálových súbojoch na 201 metrovej trati dokopy 405 meraných duelov.
Vidieť v našich končinách na jednom mieste brutálny Jeep Grand Cherokee Trackhawk s výkonom 900 koní, 750-koňové limuzíny Audi S8, oturbené Hondy Civic, špeciály Fiat 126P a Smart s motorom Kawasaki, tisícku MB s agregátom 2,5 VTEC, ktorá pokorí Lamborghini Huracan, najrýchlejší diesel Slovenska, nehovoriac o preplňovaných motocyklových drag špeciáloch je naozaj zážitkom pre každého milovníka motorizmu. Zaujímavou novinkou bolo zaradenie podujatia do okruhového seriálu Abarth 500 Cup, vďaka čomu sa letisko pri Lučenci hemžilo malými škorpiónmi.
Pretekári bojovali v troch základných triedach - Autá Street, Autá Profi a Motocykle, ktoré sa delia na jednotlivé kategórie na základe objemu a pohonu. Najlepší absolútny dosiahnutý čas 6,401 sekundy pri rýchlosti 197 km/h spomedzi áut zajazdil Zsolt Jóba z Nových Zámkov na upravenom Nissane GT-R s výkonom 1100 koní. V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal Peter Herc z Nevidzian na drag špeciáli Suzuki GSX-R 1000 nitro, ktorý pokoril osminu míle s pevným štartom za 5,954 sekúnd a dosiahol rýchlosť 210 km/h.
Celodenné jazdy na dráhe prerušila iba exhibícia profesionálnych motocyklových akrobatov z MotoTV show, v rámci ktorej predviedli svoje majstrovské umenie Tomáš Kiss a Zdenko Rybár. Popri celodennom reve nadupaných motorov si v statickej zóne show & shine prišli na svoje aj priaznivci stylingových úprav, kde sa najkrajšie autá aj vyhodnotili a ocenili. Na "tuningovom" priestranstve okrem toho prebehla aj súťaž v meraní akustického tlaku, takže nebola núdza ani o extrémne audio sústavy schopné decibelmi zbúrať starší dom...
Slovenský šprintérsky seriál pokračuje 31. júla Power festom v Trenčíne. Viac informácií nájdete na stránke: www.zrychlenie.sk
Výsledky šprintov na 201m (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá PROFI:
P1: Boris Ješo (Honda Civic turbo) SK
P2: Rado Nemček (Smart Kawasaki) SK
P3: Pató László (Volvo S60R) HU
P4: Peter Pap (VW Golf 2 VR6) SK
Autá STREET:
S0: Igor Šťavina (Škoda 120) SK
S1: Ladislav Egyed (Honda Civic) SK
S2: Rudolf Grešo (Fiat Uno turbo) SK
S3: Roman Luptovský (VW Golf GTI turbo) SK
S4: Czmorek Zoltán (Mitsubishi Lancer EVO) HU
S5: Ján Závodný (Audi S8) SK
S6: Pavel Hibler (Škoda Fabia RS) SK
S7: Ľuboš Čelin (BMW 1) SK
Škoda street: Romana Jobová (Superb 2.0 TSI 4x4) SK
Absolútni víťazi:
1. Pató László (Volvo S60R) HU, 2. Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK, 3. Ján Závodný (Audi S8) SK
Abarth 500 Cup:
1. Pavel Ďurkove, 2.Gabo Nagy, 3.Zuzana Šteffeková
MOTOCYKLE:
M1: Domokosné Vivien (Suzuki GSX-R 600) HU
M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750) SK
M3: Radovan Mačai (Yamaha R1) SK
M4: Peter Baráth (Suzuki) SK
M5: Stano Poživenec (Hayabusa turbo) SK