5. Jamie Green
TOP 5 začína jazdec, ktorý je známy asi len fanúšikom DTM. Green sa dostal do širšieho povedomia počas svojho pôsobenia vo Formule 3 Euro Series v roku 2004. V danom roku jasne dominoval a šampionát vyhral s náskokom až 51 bodov, pričom nechal za sebou mená ako Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Robert Kubica či Nicolas Lapierre. Vďaka tomu si vydobyl status vychádzajúcej hviezdy. Aj keď mnohí očakávali jeho posun do vyššej formulovej kategórie, nebolo to tak a Green sa rozhodol pre DTM. V roku 2005 debutoval za volantom Mercedesu, pričom hneď v prvých pretekoch dokázal obsadiť 6. miesto. To v danej sezóne doplnil o niekoľko ďalších skvelých výsledkov, vrátane dvoch pódií. S Mercedesom zotrval až do roku 2012, pričom nasledujúci rok sa upísal Audi, s ktorým preteká až dodnes. Počas svojho doterajšieho pôsobenia v DTM sa postavil na štart 193 pretekov, pričom získal 17 víťazstiev a 41 pódií. Oficiálna stránka tohto šampionátu ho dokonca zaradila na 7. miesto najlepších jazdcov všetkých čias v DTM, pričom v danom rebríčku je zároveň jediným jazdcom bez titulu. K nemu mal najbližšie v roku 2015 kedy sa umiestnil na celkovom 2. mieste. S príchodom správy, že Audi po tejto sezóne končí v DTM, však jeho budúce šance na titul dramaticky klesli.
4. Felipe Massa
Priznám sa, že aj keď som v roku 2008 ako malý chlapec fandil Lewisovi Hamiltonovi, Felipeho Massu mi bolo neskutočne ľúto. V ten moment nemohol spraviť viac. Preteky na domácej pôde v Brazílii vyhral a všetko vyzeralo tak, že sa stane majstrom sveta s Ferrari. Hamilton bol v poslednom kole na 6. mieste, čo by zaručovalo Massovi titul. Po tom, čo Felipe preťal cieľovú čiaru, začali vo Ferrari oslavovať. Všetci si mysleli, že titul má vo vrecku. Čo sa však následne stalo, sa zapísalo do histórie F1. V predposlednej zákrute celej Veľkej ceny Lewis Hamilton predbehol Tima Glocka a dostal sa na 5. miesto, čo mu zaručilo titul majstra sveta o jeden jediný bod pred Massom. Ten si tak vyslúžil neslávne známy titul 39-sekundového šampióna. VC Brazílie 2008 bola aj poslednými pretekmi, ktoré vo svojej F1 kariére vyhral. Celkovo odštartoval do 269 pretekov, z ktorých 11 vyhral a 41-krát stál na pódiu. Je zaujímavosťou, že napriek svojmu 15-ročnému pôsobeniu v F1, všetky svoje víťazstva získal v rokoch 2006 - 2008.
3. Mikko Hirvonen
Hirvonen je bývalý fínsky jazdec rally. Svoj debut vo WRC si odbil v roku 2002 vo Veľkej Británii so Subaru Impreza WRC. V nasledujúcich rokoch pravidelne dokazoval svoj talent, čo v Španielsku 2005 vyústilo do prvého pódia vo WRC s Fordom Focus RS WRC. Aj tento výsledok mu výrazne pomohol k továrenskej sedačke Fordu pre rok 2006. V ňom strávil 6 rokov, počas ktorých každoročne trápil Sébastiena Loeba. V rokoch 2008 a 2009 mali Hirvonen a Loeb prakticky vlastný šampionát, kedy si víťazstvá delili v podstate len medzi seba. Najbližšie k titulu mal práve v roku 2009, kedy mu ušiel o jeden jediný bod. V roku 2012 nasledoval prestup do Citroenu, kde sa stal tímovým kolegom práve Loeba. Hirvonen mal skrátka obrovskú smolu, že pretekal v ére tohto fenoména. Nebyť jeho, dovolím si tvrdiť, že by Hirvonen pokojne získal 2 tituly. V tom čase bol totižto „best of the rest“ a celkovo jeden z mála pretekárov, ktorý dokázal Loeba počas jeho kariéry potrápiť. Vo WRC získal Hirvonen vo svojich 163 štartoch 15 víťazstiev a 69 pódií. Celkovo sa v šampionáte umiestnil 2x na 3. mieste a 4x na 2. mieste. Bol skrátka večne druhý za Loebom.
2. Ronnie Peterson
Peterson je doposiaľ najúspešnejším Švédom v F1. Počas deviatich sezón 10-krát zvíťazil, 26-krát stál na stupňoch víťazov a 14-krát štartoval z pole position. Talent mal obrovský. Rýchlosť tam tiež bola. Problémom však bola spoľahlivosť áut, v ktorých jazdil. Toľko odstúpení z pretekov, koľko mal Peterson, tak ľahko u iného jazdca nenájdete. Bolo ich totiž 49. Počas deviatich sezón. Šialené. Napriek tomu 2x skončil v šampionáte druhý a raz tretí. Fanúšikovia si ho zamilovali hlavne pre jeho jazdný štýl, ktorý miestami pripomínal skôr rally. Peterson, bohužiaľ, zahynul pri tom, čo tak veľmi miloval. Osudnou mu bola veľká cena Talianska v roku 1978, kde po štarte tvrdo havaroval a následne zomrel v nemocnici.
1. Sir Stirling Moss
Na prvé miesto nemožno zaradiť nikoho iného ako Sira Stirlinga Mossa. Nielen podľa mňa je totiž najlepším pretekárom, ktorý nezískal titul majstra sveta. Svoju kariéru v F1 začal v roku 1951 na veľkej cene Švajčiarska. Počas desiatich rokov v tomto šampionáte jazdil za tímy Mercedes-Benz, Maserati, Lotus, Vanwall, Cooper a HWM. V 66 štartoch sa 16-krát tešil z víťazstva a 24-krát sa postavil na pódium. V celkovom hodnotení bol 3x na 3. mieste a až 4x na 2. mieste. Problémom v ceste za titulom však bol niekoľkokrát legendárny Juan Manuel Fangio, ktorý sa so ziskom 5 titulov radí medzi absolútnych velikánov F1. Napriek tomu, že Stirling Moss nikdy nedosiahol na titul majstra sveta, vydobyl si status legendy.
Odpovedalo 51 ľudí