Tesne pred štartom mi dobrá nálada nechýbala...
Pozrite si video na druhej strane, som presvedčený, že stojí za tú švandu :)
Mini je mimoriadne vydarené a roztomilé autíčko. Presne ako krásny malý psík. Všetkým sa páči, ale zaobchádzajte s ním bez rukavičiek a pohryzie. Mne osobne sa to veľmi páči. Nie len na cestách, ale aj na dospelom okruhu dokáže ponúknuť viac zábavy, než by kto predpokladal. My v TopSpeed.sk ho doslova milujeme. To zaznie aj v našom amatérskom video. Nemali sme najmenšiu predstavu o tom, aké časy by sme mohli vykrúžiť. Medzi nami na naše časy padali tipy na 2:52. Zlomiť 2:50 bolo odvážne prianie, rovnako ako skončiť s oboma hráčmi v prvej päťke. Zďaleka totiž nepatríme k ostrieľaným okruhárom. Pravidlá súťaže v PressCup boli jasné a jednoduché. Prvé kolo je zoznamovacie a čas sa nemeria, následujú dve ostré merane kolá, berie sa lepší čas. Štvrté kolo na dochladenie auta šup do depa. Jednoduché, nie? A celé to ubehne tak rýchlo, až sa nikomu veriť nechce.
...takto spokojne vzeral Ľuboš v prvý deň. Ešte nevedel, že pre olej na trati čo tam vygrcal nejaký Radical nebude môcť štartovať.
MaroŠ - prvé kolo
V akcii na trati som sa objavil ako druhý novinár. Pred výjazdom na dráhu ma totiž, celkom oprávnene, zastavil fešák, že nemám vpredu v nárazníku namontované povinné ťažné oko. Tak som ho tam, samozrejme, musel dať. Všetko sa zomlelo tak rýchlo, že som si zabudol znova vypnúť stabilizačný systém. Že mám DSC on som si v zahrievacom kole nevšimol. Nechel som prehriať gumy ani motor, tak som sa naozaj len previezol. V prvom ostrom kole som aktivitu stabilizácie pocítil už v prvej zákrute. Keďže čas už bežal, deaktiváčny gombík som len hmatal, nehľadal očami. Moderné Mini môže byť vybavené aj systémom pre šetrenie paliva štart/stop, a to naše bolo, úspešne sa mi ho počas prvého kola podarilo asi 3x aktivovať a deaktivovať v presvedčení, že riešim DSC :) (môj prvý čas 2:50,2 prekvapivý nie len pre mňa, ale aj kolegov v RaceControl).
Maroš - druhé kolo
DCS mám snáď konečne ozaj vypnuté. Umožnila mi to dlhá cieľová rovinka. Bojujem ako len viem. V zápale boja v jednej z ľavotočivých zákrut radím, aj vďaka veľkej odstredivej sile na telo z dvojky rovno päťku. Pomohol som si! Následne po ďalších asi 2 km dobieham partiu troch K1 Attack, ktoré tu jazdia s klientami. Nie nejazdia, vozia sa! Uložené vo vláčiku na prevažnej šírke trate v zákrutách som od nich do vienka "dostal" ďalšiu asi polsekundu. Výsledný čas v druhom kole napriek tomu lepší o viac než sekundu od prvého - 2:49,027. Chladím auto aj seba, nadávam na okolnosti a... Je mi jasné, že to na SlovakiaRingu s Mini Cooper S dokážem zajazdiť výrazne lepšie...