Kategóriu GT3 (Cup Grand Touring Cars) vymyslela takmer pred dvadsiatimi rokmi spoločnosť SRO Stéphana Ratela ako podtriedu pretekárskych GT sérií, ktorej v tej dobe kraľovali GT1 a GT2. Predovšetkým nákladné prototypy GT1 zanikli neskôr aj so svetovým šampionátom. K slovu sa dostali čoraz populárnejšie a dostupnejšie "gé-té-trojky". Dnes predstavujú hlavnú GT triedu v množstve európskych a medzinárodných sérií. Práve v Európe odštartovali tieto autá po prvýkrát v roku 2006 so seriálom FIA GT3 European Championship, ktorý sme u nás zažili v roku 2011.

Homologácia GT3 neobmedzuje objem motorov, no riadi sa inými prísnymi pravidlami. Napríklad max. výkon a min. hmotnosť auta umelo regulujú zložitými vzorcami tzv. Balance of Performance (BoP). Ten ďalej reguluje mapy motora, aerodynamiku a to všetko kvôli vyrovnanosti štartového poľa (aby jeden výrobca príliš neušiel ostatným),

Vozidlá GT3 musia vychádzať zo sériovo vyrábaných áut. Ich hmotnosť kolíše medzi 1200-1300 kg a max. výkon dosahuje až 600 k. Autá majú tiež trakčnú kontrolu, ABS a vstavané vzduchové zdviháky pre rýchle zastávky v boxoch.

K obľúbeným vozidlám GT3 patria napríklad Porsche 911 GT3 R, Ferrari 458 Italia GT3, Nissan GT-R Nismo GT3,
 Audi R8 LMS, Mercedes-AMG GT3, Ferrari 488 GT3, Lamborghini Huracán GT3 Evo 2, Aston Martin Vantage AMR GT3, McLaren 720S GT3, BMW M4 GT3, Ferrari 296 GT3 a ďalšie.

Seriál ESET CUP, jeho dva šprinty a jednu vytrvalosť tak ozdobí aj niekoľko podobných zaujímavých áut. Veľký víkend FIA ETRC Truck Race of Slovakia ukáže naozaj kus z každej kategórie pretekárskych strojov - od formúl, cez kapotované autá GT3, TCR, až po špičkové ťahače Majstrovstiev Európy.

Viac informácií nájdete na www.slovakiaring.sk.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov