Hlavným ťahákom podujatia budú šprinty na 10 kôl, v ktorých bude jasným favoritom divákov držiteľ siedmych trofejí FIA, Miro Konôpka so svojím Porsche 997 GT3 R. Konkurencia však nie je žiadna druhá liga - v hodnotení jeho kategórie nad 3500 cm3 momentálne vedie český jazdec Antonín Herbeck na Pagani Zonda pred Maďarom so slovenskou licenciou Attilom Bártom na BMW Alpina. Miro Konôpka tak doma bude potrebovať víťazstvo, aby sa dostal na dostrel prvej priečky. V plechových autách do 2000 cm3, teda divízii 4, sa môžeme tešiť aj na Mateja Homolu na krásnom BMW 320si WTCC, ktorý vlani získal titul majstra Zóny Strednej Európy. V tejto sezóne síce mal iné plány v pohári ETCC, no doma je doma a tak chce útočiť na prvenstvo a odvďačiť sa skvelému publiku za podporu.
Sprievodné preteky však nebudú zaostávať za atraktivitou tých hlavných. Na štarte pretekov seriálu Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe sa objavia i autá poľského tímu Förch Racing. Ten v tomto roku pravidelne štartuje v najrýchlejšej značkovej sérii sveta Porsche Supercup, ktorý sa ide ako predpreteky Veľkých cien Formuly 1. Súperom nášho Mateja Konôpku budú napríklad Poliaci Robert Lukas a Mateusz Lisowski, či Nemec Florian Scholze. Vo farbách ďalšieho poľského tímu Lukas Motorsport sa predstavia poľskí jazdci Mariusz Miękoś a Stefan Biliński. Už druhý raz sa tento rok na Slovakia ringu postavia na štartový rošt piloti tureckého seriálu Porsche GT3 Challenge, ktorý sme na Slovakia Ringu videli aj v júni počas víkendu MS FIA GT1.
To nie je všetko. Ako sme spomínali, v pláne je pätnásť pretekov. Takže do "tlačenice" na trati sa pridajú i seriály Lotus Cup Eastern Europe a Lotus Ladies Cup, Suzuki Swift Cup, Kia Lotos Cup a Bohemia Clio Cup. V týchto slabších sériach je atraktívne to, že nedostatok výkonu jazdci nahradzujú množstvom odhodlania a odvahy ísť do súboju v zákrute, rovnako i vyrovnanosťou súperov a techniky. Napríklad v sérii Bohemia Clio Cup dokázalo v tejto sezóne vyhrať preteky sedem rôznych jazdcov! A na záver spomenieme ešte formule divízií 2 a 3 teda s motormi od 1600 do 2000 cm3. Tí dokážu atakovať magickú dvojminútovú hranicu, čo sa veru nepodarí každý deň ani autám špecifikácie GT3.