Prvé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
Skupina STC združuje autá s objemom do 1600 cm3 a do 2000 cm3. Prvé preteky ovládol Pavol Silárd na Škode Octavia, ktorý utiekol svojim prenasledovateľom o vyše 10 sekúnd a vyhral preteky aj triedu nelicencovaných jazdcov do 2000 cm3. O druhé miesto v tejto triede zvádzali súboje Stefan Schafhauser na Lotuse Exige a Michal Malíček na Renaulte Clio RS. Úspešnejší bol Štefan Schafhauser, ktorý tak vybojoval druhé miesto a tretí nakoniec skončil Michal Malíček. V triede do 1600 cm3 nelicencovaných jazdcov si prvé miesto nenechal zobrať Ivan Lexa na Lotuse Elise, druhý skončil Pavol Dlugoš na Honde Civic. Medzi licencovanými pretekármi v triede do 1600 cm3 kraľovala Veronika Vanyová, ktorá odsunula na druhé miesto Tomáša Bizuba, obaja jazdili na Lotusoch Elise.
Skupina B – BTC (Big Touring Car)
V skupine BTC jazdia autá s objemom do 3000 cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3. Prvé preteky priniesli drámu hneď na začiatku, keď sme boli svedkami kolízie Petra Hrivnáka na BMW a Brigitte Schmalzl na Mercedes 190. Ani jeden z nich nemohol v pretekoch pokračovať. Preteky i triedu nad 3500 cm3 licencovaných jazdcov vyhral Miro Konôpka na Porsche 911 GT3. Medzi nelicencovanými jazdcami v triede nad 3500 cm3 bol najrýchlejší Jiří Hanák na BMW M3 E92 a po druhé miesto si prišiel Stanislav Šedivec na Chevrolete Corvette ZR1. Triedu do 3500 cm3 nelicencovaných jazdcov vyhral Milan Valášek na Ginette G50, druhé miesto vybojoval Tomáš Pospíšil na BMW Z4 GTR a po tretie miesto si prišiel Radek Hort na BMW M3. Medzi nelicencovanými jazdcami v triede do 3000 cm3 zvádzali tuhé boje Petr Doležal a André Mašek, obaja na BMW 130i. Zo súboja vyšiel víťazne André Mašek. Tretie miesto získal Petr Kochta tiež na BMW 130i. Medzi licencovanými pretekármi bol v triede do 3000 cm3 najrýchlejší Dušan Vicen na BMW E36 GT, ktorý porazil Mariána Polónyiho na BMW 130i.
Skupina C – OFC (Open Cars)
Skupina otvorených áut bola záležitosťou Radicalov, ktoré doplnil Ondřej Kočka na Caterhame. Prvé preteky mal vo svojich rukách Maciej Marcinkiewicz, ktorý nedovolil nikomu, aby mu víťazstvo zobral. Druhé miesto vybojoval Mariusz Miszta a tretí skončil Piotr Chodzen, všetci na Radicaloch.
Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
Skupina CUP sľubovala zaujímavé súboje, či už v triede MX-5 Cup, kde jazdia identické Mazdy MX-5 Cup, alebo Fiesta Cup, kde sú pre zmenu rovnaké vozy Ford Fiesta R1 Cup. V MX-5 Cup sa bili o prvé miesto Tibor Gloznek, Majo Bóna a Lukáš Koník. Bolo to veľmi tesné, no Majo Bóna v snahe predbehnúť Lukáša Koníka v poslednom kole skončil v štrkovej zóne a nedokázal sa vrátiť na trať. Triedu MX-5 Cup nakoniec Vyhral Tibor Gloznek, pred Lukášom Koníkom a Mikim Čambalom. Vo Fiesta Cupe bojovali o prvé miesto Martin Hlavna a Roman Velíšek. Viac sa darilo Martinovi Hlavnovi, ktorý triedu Fiesta Cup vyhral, druhý prešiel cieľom Roman Velíšek a tretí skončil Luděk Dolejš.
Druhé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
V druhých pretekoch skupiny STC musel po technických problémoch Pavla Dlugoša na Honde Civic na trať safety car. Po reštarte jazdci mohli využiť zhustené pole a získať nejakú pozíciu k dobru. Preteky i triedu nelicencovaných jazdcov do 2000 cm3 veľmi tesne vyhral Peter Entenfellner na Lotuse Elise pred Pavlom Silárdom na Škode Octavia a Nikolausom Kuntnerom na Lotuse Exige. V triede do 1600 cm3 nelicencovaných jazdcov vyhral Ivan Lexa na Lotuse Elise a medzi licencovanými bol najrýchlejší Igor Végh na Honde CRX a po druhé miesto si prišiel Tomáš Bizub na Lotuse Elise.
Skupina B – BTC (Big Touring Car)
Druhé preteky skupiny BTC ovládol Jiří Hanák na BMW M3 E92, ktorý vyhral aj triedu nad 3500 cm3 nelicencovaných jazdcov. Druhé miesto v tejto triede vybojoval Boleslav Waszek na Chevrolete Corvette ZR1 a tretí skončil Stanislav Šedivec tiež na Chevrolete Corvette ZR1. V triede do 3500 cm3 nelicencovaných jazdcov bol najrýchlejší Tomáš Pospíšil na BMW Z4 GTR, druhé miesto vybojoval Jiří Procházka na BMW M3 GTR a tretí prešiel cieľom Radek Hort na BMW M3. Aj v druhých pretekoch zvádzali boj o prvé miesto v triede do 3000 cm3 nelicencovaných jazdcov André Mašek a Petr Doležal na BMW 130i. Opäť bol lepší André Mašek a Petrovi Doležalovi sa ušlo druhé miesto. Triete miesto vybojoval Tomáš Zabloudil na BMW 130i. Medzi licencovanými jazdcami v triede do 3000 cm3 vyhral Dušan Vicen na BMW E36 GT pred Mariánom Polónyim na BMW 130i.
Skupina C – OFC (Open Cars)
Druhé preteky v skupine otvorených áut nepriniesli žiadne prekvapenie. Každý pretekár si išiel vo svojom tempe. Podobne ako v prvých pretekoch i v druhých bol najrýchlejší Maciej Marcinkiewicz, druhý skončil Mariusz Miszta a tretí prešiel cieľom Piotr Chodzen, všetci jazdili na Radicaloch.
Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
Skupina CUP však sľubovala zaujímavé preteky. Vo Fiesta Cupe tvrdo bojovali Martin Hlavna a Luděk Dolejš. Z prvého miesta sa nakoniec tešil Luděk Dolejš a Martin Hlavna sa musel uspokojiť s druhým miestom. Po tretie miesto si prišiel Roman Velíšek. MX-5 Cup sa niesol v znamení boja Tibora Glozneka, Lukáša Koníka a Maja Bónu. Tentoraz vyšiel zo súboja víťazne Majo Bóna, druhý skončil Lukáš Koník a tretí prešiel cieľom Tibor Gloznek.
Media Cup
V Media Cupe za volant Cupových MX-5 sadajú slovenskí novinári, tentokrát sme mali na štarte Maja Bónu, Maroša Čabáka, Ľuboša Mistríka, Alexa Štefucu a Jána Žgravčáka. Preteky to boli viac ako zaujímavé. O prvé miesto sa naťahovali Ján Žgravčák s Majom Bónom. V treťom kole súboj vyvrcholil, keď sa jazdci takmer dotkli. Bolo to v najrýchlejšej druhej zákrute. Majo Bóna však skončil s rozbitou Mazdou MX-5, ale našťastie bol v poriadku. Preteky nakoniec vyhral Ján Žgravčák, druhé miesto vybojoval Alex Štefuca a tretí skončil Ľuboš Mistrík.
Time Attack
Na Slovakia Ringu sa mali šancu ukázať aj jazdci Time Attacku. Dostali k dispozícii jeden tréning a potom nastúpili do dvoch pretekov, z ktorých súčet najlepších časov určil víťazov. Time Attack je určený pre všetkých, ktorí si chcú vyskúšať pretekanie na okruhu, stačí im základná bezpečnostná výbava, teda ťažné oko vpredu i vzadu, dlhé oblečenie, prilbu a rukavice. Môžu jazdiť dokonca aj so sériovým autom. Triedu do 2000 cm3 vyhral Ondřej Kočka na Caterhame, druhé miesto vybojoval Tomáš Michaliga na Honde Civic a tretí skončil Matej Labor. V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Martin Vajda na Lotuse Exige a po druhé miesto si prišiel Imrich Szakal. V triede nad 3500 cm3 sme mali len jedného jazdca, Zoltána Kissa, ktorý tým pádom aj vyhral.
Zdroj: tlačová správa