Tlsťoch na diéte
221 koní a hlavne 550 Nm stačí aj na utiahnutie návesu. Avšak tu ide o čas, nie o ťažnú silu. Čas na trati Amaroku získava práve ušetrená váha. Auto vnútri vyzerá, ako keby strávilo noc v temnej uličke bez svetiel v nejakom slovenskom veľkomeste. Žiadne nepodstatné sedačky, navigácia, čalúnenie, klimatizácia. Okrem zníženej váhy Volkswagen pridal pretekárske odpruženie Bilstein. Na zastavenie masy hmoty dohliadajú brzdy od firmy AP a priľnavosť zaisťujú semislicky Michelin. No a kde preveriť túto beštiu? A nie, na emisných testoch ju preverovať netreba, je určená na trať. V Európe je sneh a pick-up tu práve populárny nie je, v Amerike zas VW s motorom TDI provokovať nechce. Ostáva však možnosť. Austrália!
Konkrétne austrálske Nordschleife, trať Mount Panorama, známa aj ako Bathurst. Dve rovinky spojené horou s absurdnými zákrutami a steny na milimetre blízko. Presne 6 213 m čistej šoférskej radosti. Za volant sa posadil odvážny muž menom Renato Loberto, ktorý prehnal Amaroka po trati za 2:57,24. Pre porovnanie, špeciál kategórie GT3, McLaren 670s GT3, drží rekord trate s časom 2:01,56. Na najdlhšej rovinke dosiahol Amarok maximálku 215 km/h a v rýchlej zákrute McPhillamy Park bol „iba“ o 30 km/h pomalší ako špeciály GT3. Dosť bolo rečí, čas si pustiť túto šialenú jazdu.