Trhač nielen asfaltu
To, že nie je vo vrcholovej kategórii, však neznamená, že nevzbudzuje rešpekt. Rovnako, ako sériové Polo GTI, aj pretekárska verzia má pod kapotou štvorvalcový turbomotor, ale s objemom 1,6 litra. Produkuje 272 koní a 400 Nm, ktoré posiela na všetky štyri kolesá. Spolu s krátkou 5-stupňovou prevodovkou a hmotnosťou 1320 kg dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 za 4,1 sekundy na akomkoľvek povrchu. Do rúk zákazníkov sa dostane v druhej polovici budúceho roka.
Omladený bojovník
Okrem Pola R5 svetu predstavili aj vynovený VW Golf GTI TCR. Ten sa po víťaznej sezóne 2017 dočkal modernizácie, po ktorej je ešte silnejší ako kedykoľvek predtým a takisto bude bližšie sériovému modelu, najmä čo sa týka vzhľadu. V roku 2017 priviezol Jeana Karla Vernaya k titulu majstra v sérii TCR. Volkswagen Golf GTI TCR tiež získal titul auto roka šampionátu. Okrem samotnej série víťazil aj v ostatných šampionátoch, ktoré prijali predpisy TCR. Golf GTI TCR disponuje 2,0 litrovým motorom, ktorý 350 koní posiela iba na prednú nápravu prostredníctvom sekvenčnej prevodovky. A na rozdiel od Oplu našinca Maťa Homolu disponuje aj veľmi dobrou spoľahlivosťou. Čo myslíte, mal by Maťo zmeniť (opäť) značku?