Mnohí si možno spomínate na rok 2016, keď Volkswagen z čista-jasna ukončil pôsobenie vo WRC. Polo R WRC podľa nových regulácii už mali v podstate vyvinuté, pod zmluvou mali vtedy ešte „len“ 4-nasobného majstra sveta Sébastiena Ogiera, Jariho-Mattiho Latvalu a Andreasa Mikkelsena, ktorí patrili k absolútnej špičke. Dominovali svetu rally 4 roky po sebe a zrazu sa rozhodli skončiť. Továrenský tím sa stiahol a ostal len zákaznícky program v podobe Pola R5.
VW Polo WRC
Teraz však zašiel Volkswagen ešte ďalej. Svoje motoršportové oddelenie kompletne rozpustil. Áno, VW Motorsport končí. Automobilka fanúšikom prichystala nepríjemné deja vu z roku 2016. Zamestnancov motoršportového oddelenia však neprepustia, nájdu im iné pozície v rámci Volkswagenu.
VW sa naplno zameria na elektromobily
Čo však za týmto šokujúcim rozhodnutím hľadať? Je to jednoduché. Elektromobiltu. Volkswagen sa do nej chce naplno ponoriť a stať sa lídrom v oblasti elektromobilov. Financie vložené do motoršportu tak teraz bude môcť Volkswagen presunúť do vývoja elektrických áut. To znamená, že ukončia aj výrobu spomenutého Pola R5, avšak automobilka uisťuje, že náhradných dielov má dostatok a odpovedajú množstvu pre dlhodobé zásobovanie tímov, ktoré Polo R5 prevádzkujú.
VW kompletne rozpustil motoršportové oddelenie. Automobilka fanúšikom prichystala nepríjemné deja vu z roku 2016, kedy zo dňa na deň skončili vo WRC.
VW Polo R5
K odchodu VW z motoršportového sveta sa vyjadril aj Dr. Frank Welsch, člen predstavenstva VW, ktorý je zároveň zodpovedný za technický vývoj: „Značka Volkswagen je na ceste k tomu, aby udávala trend udržateľnej e-mobility. K naplneniu tohto cieľa sa zameriavame na naše silné stránky a rozhodli sme sa ukončiť aktivity Volkswagenu (ako značky) v motoršporte. Zamestnanci motoršportu dostanú prácu inde v rámci Volkswagenu. Ich rozsiahle technické znalosti a know-how získané v rámci projektu ID.R neopustia značku a pomôžu nám v predstavovaní ďalších nových modelov z radu ID. do bežnej prevádzky.“
Bohužiaľ, Volkswagen v motoršporte končí. Na druhej strane nám dôvod na radosť aspoň dáva iná automobilka koncernu. Audi sa totiž vracia do Le Mans s prototypom LMDh, ktorý je nástupcom dnešných LMP1. Navyše ukončuje svoje angažmán vo Formule E. Zdá sa tak, že osud motoršportu ešte nie je úplne zatratený, no stále väčší dôraz kladený na elektromobilitu ho postupne ničí.
Zdroj: Volkswagen