Nové Audi R8 LMS vyrazí na pretekárske trate už v budúcej sezóne
Vylepšenia sa týkajú hlavne aerodynamiky. Okrem zvýšenia prítlaku a redukcie odporu vzduchu zlepšili aj chladenie bŕzd. Dizajnové zmeny hlavne prednej masky môžeme očakávať aj na aktualizovanej cestnej R8. V Nemecku už niekoľko takýchto prototypov skúšajú.
Novú prednú masku by sme mohli vidieť aj v cestnej verzii Audi R8
Motor zostáva prakticky nezmenený, stále je to 5,2 l atmosférický V10, ktorý produkuje 430 kW (585 k) a 550 Nm. Inžinieri však vylepšili 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku, trojkotúčovú pretekársku spojku a samosvorný diferenciál. Zamerali sa hlavne na zvýšenie spoľahlivosti a lepší výkon, na čo sa kladie dôraz pri vytrvalostných pretekoch, kam Audi R8 LMS mieri.
V motoršporte ani v Audi nezabúdajú na bezpečnosť. Automobilka sa zlepšila aj v tomto smere, R8 LMS výrazne prekračuje nariadenia FIA pre GT3 a spĺňa dokonca štandardy pre Le Mans prototypy. Aj napriek všetkým vylepšeniam je nová R8 LMS o 25 kg ľahšia ako prvá generácia a zároveň zvýšili torznú tuhosť o 39 %.
Už na papieri vyzerala dobre
Koľko stojí takýto pretekársky špeciál? Audi si za R8 LMS vypýta 398 000 eur bez DPH. K zákazníkom sa autá dostanú až v januári budúceho roka, dovtedy automobilka plánuje ukončiť proces homologizácie. Nové Audi R8 LMS uvidíme v rôznych šampionátoch po celom svete, napríklad FIA World GT Cup, ADAC GT Masters, Blancpain GT Series, či IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
zdroj: carscoops.com
foto: Audi