ATTESA E-TS AWD System
Kazutoshi (šéf projektu) musí každý prvok v aute prispôsobiť ľudskému potenciálu. Ľudská schopnosť reakcie je pri najlepšom 0,2 sekundy. Počas jazdy je potrebné, aby auto v istých situáciách, ako napríklad šmyk, vedelo dostatočne rýchlo zareagovať. Je logické, že ak chcem byť rýchly, musím rýchlo zareagovať. Človek do rovnice prináša komplikáciu, lebo je pomalý. GT-R preto prenáša zodpovednosť na počítače. Tie dokážu reagovať v GT-Rku až 200-krát rýchlejšie ako človek. V tom spočíva hlavné tajomstvo GT-R. Zakročiť akčnými člemni (el. diferenciálom, brzdami a prevodovkou) rýchlejšie ako človek. Tu je tiež skrytý dôvod, prečo Nissan nepoužil elektrické natáčanie zadných kolies. Pri ovládaní človekom by bola reakciea veľmi oneskorená. Presne o 0,2 s vodiča a 0,1 s opozdenie systému (pravdepodobne to bude viac). Keby sa zadné kolesá natočili o 0,3 sekundy neskôr ako treba, bolo by to kontraproduktívne...
GT-R a množstvo senzorov
Počítače v GT-R dokážu zareagovať 200 krát rýchlejšie než človek.
Celá inteligencia auta znova čosi váži (snímače, riadiace jednotky a akčné členy), ale to Kazutoshimu nevadí. On dokáže hmotnosť využiť. Veď je za vývojom a to je ťažké SUV Infinity FX, ktoré je rýchlejšie ako Nissan 370Z.
Mechanika pripravená pre riadiacu elektroniku.
GT-R vďaka umelej inteligencii dokáže perfektne zvládať mokrý a dokonca klzký povrch. Čas na akomkoľvek okruhu a povrchu patrí medzi najlepšie, ale všetko má svoje plus aj mínus. GT-R sa stáva čiastočne počítačová hra. Všetko je neuveriteľne rýchle a preťaženia sú úžasné. Kazutoshi dokázal vytvoriť, ako aj sám tvrdí, nový svet GT-R. Popri tom stále existujú iné svety ako aj napríklad Porsche. Kazutoshi Mizuno sám povedal, že GT-R nie je a nebude technická konkurencia pre Porsche Turbo S. Porsche a GT-R sú dva rozdielne svety, Porsche ponúka jazdcovi mechanický a GT-R akýsi hi-tech jazdecký pôžitok.
Použiteľný na každom povrchu
Mechanický model GT-R
GT-R má nad prednou nápravou ľahký motor V6 s dvoma turbami a otvorený diferenciál. Nad zadnou nápravou sa nachádza prevodovka, samosvorný diferenciál pre zadnú nápravu a diferenciál na rozdeľovanie momentu medzi nápravami. Ústrojenstvo nad prednou nápravou a nad zadnou je spojené dvoma ľahkými karbónovými kardanmi. Jednak kvôli celkovej hmotnosti, ale najviac kvôli momentu zotrvačnosti. Dvojspojková prevodovka má vždy pripravený jeden stupeň na zásah. Jej akčný čas je v modeli 2013 okolo 0.15 sekundy.
Kazutoshi bere GT-R ako časť života
Tajomstvo rýchlosti Nissan GT-R spočíva, ako sme už písali, v perfektne rozloženej hmotnosti a v riadení. Tento fakt potvrdzujú aj špeciálne navrhnuté disky a pneumatiky. Spoj medzi pneumatikou a diskom je navrhnutý tak, že stykové plochy dokážu preniesť omnoho väčšiu silu. Je to vďaka vrúbkovanému kraju, na ktorý dosadá guma. Zúbkovanie slúži zabráneniu mikrorozdielov medzi gumou a diskom, a zaručí snímačom presnejšiu informáciu.
Iste si viete predstaviť, že Nissan GT-R toho veľmi zaujímavého obsahuje podstatne viac. Dalo by sa o ňom písať siahodlhé texty, ktoré by však oslovili asi len veľmi málo pacientov ochotných dočítať to do konca. Nepochybne však platí, že toto auto je jedným z najväčších zázrakov športových áut minulého desaťročia. Prakticky všetky predošlé generácie GT-R svoju dobu predbiehali použitími technológiami a riešeniami pre technickejší a precíznejší jazdecký zážitok. Aktuálna 6. generácia však svetu ošla o poznanie viac ako tie predošlé. Už teraz som zvedavý, aký bude nástupca a pevne verím, že Nissan nám ju čoskoro prinesie.