PSA a dve mimovládne organizácie, T&E a FNE, zverejnili merania spotreby áut Peugeot, Citroën a DS v reálnej premávke. Rozdiely oproti uvádzanej spotrebe systémom NEDC sú obrovské. Ale to už predsa roky všetci vieme. Je najvyšší čas metodiku merania spotreby zmeniť a ideálne aj svetovo zjednotiť!

Vytvorili reálne podmienky. Žiadne laboratórium

Výsledné údaje pochádzajú z testovania, ktoré pripravili mimovládne organizácie Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement (FNE). Audit výsledkov vykonala spoločnosť Bureau Veritas. Práve oni vypracovali metodiku merania, ktorá zároveň zaručuje ich presnosť a dôveryhodnosť. Merania uskutočnili na verejných cestách v bežnej premávke. Automobily prekonávali trasu, ktorá mala 25 km v meste, 39 km mimo mesta a 31 km na diaľnici. Pri meraní sa snažili vytvoriť reálne podmienky - používanie klimatizácie, hmotnosť batožiny a pasažierov, klesania a stúpania a podobne. Je dosť možné, že hodnotám mohla trochu uškodiť horšia aerodynamika prídavného meracieho zariadenia. Ak si teda vyberáte auto podľa spotreby, isto vás viac poteší, ak reálne auto zožerie menej, ako na papieri. Pri súčasných autách sa to však často nevidí. Ak vôbec.

Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Značky Peugeot, Citroën a DS ďalej sprístupnia koncom roka 2016 internetovú stránku, kde sa zákazníci dozvedia reálnu spotrebu vozidiel v závislosti od spôsobu využívania a jazdného štýlu (mix mesto/mimo mesto/diaľnica, zaťaženie vozidla…). Zároveň predstavia online aplikáciu s radami na zníženie spotreby. Do konca roka sa PSA chystá zverejniť výsledky spotreby svojich ďalších 20 modelov. Zároveň spustia simulátor, ktorý zákazníkom umožní znížiť ich spotrebu a tým pádom aj emisie CO2. Koncern PSA bude v roku 2017 pokračovať v tejto iniciatíve a zverejní výsledky meraní emisií oxidov dusíka v reálnej premávke.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zdroj: PSA